گروه خبر: اصولگرایان همایش خود برای رسیدن به ائتلاف در انتخابات اسفندماه را یک روز پس از نشست خبری سخنگوی ائتلاف، در روز پنج‌شنبه برگزار کردند. همایشی که در آن دبیرکل جامعه روحانیت مبارز خطاب به اصولگرایان هشدار داد که مبادا در ورود به شورای اصولگرایان گروه‌گرایی و سهم‌خواهی کنند که سهم‌خواهی یعنی شکست. براساس گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدعلی موحدی‌کرمانی در همایش «بصیرت و تجدید میثاق با ولایت» افزود: باید حالتی داشته باشیم که اگر محصول تصمیم شورای ائتلاف اصولگرایان این بود که انسان‌هایی اصلح انتخاب شوند هیچ فردی نباید ذره‌ای ناراحت شود. او گفت: هر ضربه‌ای در گذشته وارد شده و آسیب رسانده از ناخالصی بوده است و مجلسی که شکل می‌گیرد باید تابع ولایت و ولی فقیه باشد.

غلامعلی حداد عادل سخنگوی ائتلاف اصولگرایان در همایش روز پنج‌شنبه تاکید کرد که شرط اول اصولگرایی اخلاص است و تعصب حزبی با اصولگرایی منافات دارد. به گزارش «ایسنا» او تاکید کرد: اگر انتخابات به درستی انجام شود مجلسی در راستای انقلاب تشکیل می‌شود اما اگر غیر از این باشد همه ضرر خواهیم کرد. سخنگوی ائتلاف اصولگرایان با تاکید بر اینکه اگر کسی وحدت اصولگرایان را بشکند باید هزینه آن را نیز بپردازد، گفت: تمام تشکل‌های اصولگرا باید تابع تصمیم شورای ائتلاف باشند.


امضای سند عدم سهم‌خواهی

به نظر می‌رسد موضوع سهم‌خواهی برخی گروه‌های اصولگرا تا حدی جدی است که این موضوع را به دغدغه جدی ائتلاف بدل کرده است. تاکید ویژه سخنرانان دیروز همایش اصولگرایی بر عدم سهم‌خواهی می‌تواند گواهی بر این مدعا باشد. احزاب اصولگرا حتی یک سند تفاهم نیز برای این موضوع امضا کرده‌اند؛ سیدرضا تقوی رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در همایش پنج‌شنبه از امضای یک سند همکاری از سوی احزاب اصولگرا خبر داد که در آن تاکید شده ما هیچ سهمی نمی‌خواهیم و تنها به دنبال یک مجلس اصولگرا هستیم.با این همه در حاشیه این همایش اما آیت‌الله موحدی‌کرمانی درباره حضور رئیس مجلس در جمع اصولگرایان به خبرنگاران گفت: آقای لاریجانی اگر نماینده هم معرفی نکند با ما است. موضوعی که نشان می‌دهد علی لاریجانی همچنان به ائتلاف اصولگرایان نپیوسته است. از سوی دیگر اما مهدی چمران به خبرگزاری تسنیم گفت که علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف در ائتلاف اصولگرایان حضور دارند و نمایندگانی را به ائتلاف معرفی کرده‌اند. با این همه خبرگزاری فارس در گزارش خود از همایش اصولگرایان به حضور تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون رهروان ولایت که نزدیک به علی لاریجانی است در این همایش خبر داده است.از سوی دیگر، ائتلاف اصولگرایان با برخی خبرهای ضد و نقیض در رسانه‌ها روبه‌رو است؛ در پی انتشار خبری مبنی بر تهدید مهندس باهنر به خروج جبهه پیروان از ائتلاف اصولگرایان در صورت قرار گرفتن آقایان رسایی، نبوی و کوچک‌زاده در فهرست اصولگرایان، روابط عمومی جامعه اسلامی مهندسین آن را تکذیب کرد. این اولین بار نیست که اخباری درباره ائتلاف اصولگرایان با تکذیب روبه‌رو می‌شود.