گروه خبر: همزمان با آغاز روند بررسی تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، هشدارها در مورد ورود افراد فاقد صلاحیت به این دو مجلس نیز شکل جدی‌تری به خود گرفته است. در همین راستا آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، رئیس قوه‌قضائیه روز دوشنبه در جلسه مسوولان عالی قضایی، از شورای نگهبان خواست تا افراد فاقد صلاحیت را به انتخابات راه ندهد.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی با بیان اینکه از شورای نگهبان می‌خواهیم در مساله تایید صلاحیت‌ها حقوق نامزدها را رعایت کند، اظهار کرد: در رابطه با تایید یا عدم تایید صلاحیت از شورای نگهبان می‌خواهیم از یک طرف همچون گذشته حقوق نامزدها و مردم را در نظر بگیرد و از طرف دیگر می‌خواهیم کسانی که صلاحیت آنها مورد تایید نیست به انتخابات ورود نکنند تا موجب تضییع حقوق نظام و از همه مهم‌تر مردم نشوند. همچنین به گزارش «ایرنا» رئیس قوه‌قضائیه در سی و چهارمین سال تاسیس دانشگاه امام صادق (ع) گفت: امروز برخی به اصطلاح روشنفکر در داخل و خارج روایات موجود درباره اولیا و انبیای الهی را غلو دانسته و آن را مانیفست شیعه می‌دانند. از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز با اشاره به در پیش بودن انتخابات مهم اسفندماه گفت: نباید اجازه ورود عوامل فتنه به مجلس داده شود. امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه فتنه هنوز تمام نشده است، گفت: افرادی هستند که در بین مردم شناخته شده نیستند، ولی لایه‌های بعدی فتنه هستند که باید از ورود این افراد به مجلس جلوگیری شود و اجازه فعالیت مجدد به فتنه‌گران داده نشود.

در خبری دیگر و به گزارش خبرگزاری تسنیم، روز گذشته سیدحسین هاشمی استاندار تهران گفت: صلاحیت کاندیداهای انتخابات در سه فیلتر بررسی می‌شود تا اینکه به شورای نگهبان برسد و این مراحل برای این است که حق کسی ضایع نشود.