گروه دیپلماسی: حسن روحانی رئیس‌جمهوری روز گذشته با سفرای جدید ۵ کشور دیدار و استوارنامه‌های آنها را دریافت کرد. وی در دیدار با «جوزف مانگفیون» سفیر جدید مالت در تهران گفت: اساس روابط ایران با کشورهای دیگر، احترام متقابل و منافع مشترک است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، روحانی در این دیدار افزود: معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های کشور مالت به سرمایه‌گذاران ایرانی می‌تواند تحرکی در روابط دو کشور ایجاد کند.


حسن روحانی همچنین هنگام دریافت استوارنامه «کمال مفتیچ» سفیر جدید بوسنی و هرز‌گوین با اشاره به اینکه دو کشور در زمینه‌های فرهنگی بسیار به هم نزدیک هستند، افزود: امیدواریم در دوره پساتحریم، شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم. کمال مفتیچ نیز در این دیدار با اشاره به سفر وزیر خارجه این کشور در ماه‌های آینده به جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم با افزایش روند رفت و آمدهای هیأت‌های تجاری دو کشور، شاهد گسترش روابط نه تنها در زمینه‌های اقتصادی بلکه در بخش‌های فرهنگی و گردشگری نیز باشیم.

در ادامه این دیدارها، روز گذشته حسن روحانی با «ایگور جوکیچ» سفیر جدید اسلوونی در تهران نیز دیدار کرد. او در این دیدار با اشاره به توافق هسته‌ای با ۱+۵ و رفع تحریم‌ها در آینده نزدیک گفت: باید از شرایط به وجود آمده برای بهره‌برداری از فرصت‌ها و ظرفیت‌های ایران و اسلوونی در جهت توسعه و گسترش مناسبات همه‌جانبه میان دو کشور استفاده کنیم. «ایگور جوکیچ» سفیر جدید اسلوونی نیز در این دیدار از سفر وزرای اقتصاد و خارجه این کشور و نیز بازگشایی سفارت این کشور در تهران خبر داد و گفت که لیوبلیانا در حال برنامه‌ریزی برای سفر رئیس‌جمهور اسلوونی به ایران در آینده نزدیک است. روحانی همچنین دیروز هنگام دریافت استوارنامه «کیم سونگ هو» سفیر جدید کره جنوبی در تهران تاکید کرد: شرکت‌های دولتی و خصوصی کره جنوبی می‌توانند در بخش‌های مختلف از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، معادن و خودروسازی در ایران سرمایه‌گذاری کنند. رئیس‌جمهوری همچنین روز گذشته با «پیچخون پانها» سفیر جدید کامبوج دیدار و استوارنامه وی را دریافت کرد.