گروه خبر: حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت کشور گفت: اصل برگزاری انتخابات الکترونیکی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفته و در حال حاضر در حال تهیه نرم‌افزار مربوطه هستند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: شورای نگهبان در این راستا تعامل خوبی با وزارت کشور داشته و در نهایت حسن ظن هماهنگی‌های لازم را انجام داده است. خوشبختانه سخت‌افزار یا صندوق الکترونیکی انتخابات به تایید شورای نگهبان رسیده و نرم‌افزار آن نیز توسط کارشناسان دو دستگاه در حال تهیه است. به گزارش «ایرنا» وی همچنین به مردم توصیه کرد که اگر کارت ملی ندارند یا قصد تعویض شناسنامه خود را دارند، هر چه سریع‌تر اقدام کنند.

رفع ایرادات فنی رای‌گیری الکترونیک

در خبری دیگر محمدحسین مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور در حاشیه پانزدهمین جلسه ستاد انتخابات کشور گفت: ایرادات فنی نرم‌افزار را‌ی‌گیری الکترونیک انتخابات در حال رفع شدن است.


هشدار به فرمانداران

از سوی دیگر روز گذشته حسین هاشمی، استاندار تهران با بیان اینکه ما به‌دنبال تعامل با شورای نگهبان و هیات‌های نظارت هستیم، افزود: «مدت‌ها وزارت کشور از فرمانداران خواسته تا فرم‌های ارزیابی خود را ارائه کنند؛ اما متاسفانه هنوز تعدادی از فرمانداران این فرم‌ها را ارائه نکرده‌اند. هاشمی تاکید کرد: «در انتخابات با کسی شوخی نداریم.»


تنگ‌نظری هیات‌های اجرایی

در خبری دیگر سیدشهاب‌الدین چاوشی، معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان تهران با تاکید بر تعامل هیات‌های اجرایی و نظارت در سطح شهرستان‌های استان گفت: تنگ‌نظری برخی افراد در جریان تایید صلاحیت معتمدین مورد نظر هیات‌های اجرایی نگران‌کننده است. به گزارش «ایرنا» او گفت: اگر دلیلی برای رد صلاحیت کسی وجود ندارد، ما موظف به حفظ حقوق اساسی مردم هستیم. چاوشی برخی اقدامات هیات‌های نظارت بر انتخابات در سطح استان را مستند ندانست و تاکید کرد: توصیه می‌کنیم اختلاف‌نظرها با رایزنی حل‌و‌فصل شود؛ در غیر این صورت باید براساس مر قانون عمل شود و در نهایت استاندار تهران شخصا با رایزنی با هیات نظارت موضوع را حل‌و‌فصل می‌کند.


شناسنامه و کارت ملی؛ الزامی

همزمان روز گذشته علیرضا آوایی، رئیس سازمان ثبت احوال کشور با تاکید بر لزوم داشتن شناسنامه و کارت ملی از سوی رای‌دهندگان گفت: کارت هوشمند ملی طی دو هفته برای واجدان شرایط شرکت در انتخابات صادر می‌شود.