ایرنا: خطیب نماز جمعه تهران گفت: شورای نگهبان بدون هیچ واهمه‌ای کار الهی و امانتداری و حفظ حقوق مردم را سرلوحه خودش قرار دهد و تا احراز صلاحیت درست نکرده، کسی را تایید نکند.کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران ضمن انتقاد از حملات به شورای نگهبان گفت:از روز اول که قانون اساسی، این نظام نامه و میثاق ملی ما شورای نگهبان را در سرنوشت کشور دخیل قرار‌داده، نظارت آن را نظارت استصوابی قرار داده با تفسیری که شده این نظارت، نظارت صوابی است.


خطیب نماز جمعه تهران گفت:امروز یک نانوا و کاسب بخواهد در یک محله مغازه باز کند باید پروانه بگیرد و تا شرایط نداشته باشد به کسی پروانه نمی‌دهند. همچنین به گزارش «ایسنا» وی تاکید کرد: «مجلس خبرگان نباید محل فتنه و فتنه‌گر باشد. وی هشدار داد: مسوولان مردم را نسبت به خود بدبین نکنند. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، امام جمعه موقت تهران از برخی سخنرانی‌ها در ۱۶ آذر و حضور برخی سخنرانان و فضای مسموم ایجادشده در برخی دانشگاه‌ه ابراز تاسف کرد.


باید اصلح را انتخاب کنیم

در خبری دیگر به گزارش «ایسنا» سیداحمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان در جمع نمازگزاران شهرستان رفسنجان گفت: خدا اجازه نمی‌دهد که از بودجه بیت‌المال برای کنسرت‌هایی که در آنها خدا فراموش شود، خرج شود؛ بنابراین ما نیز مخالف برگزاری کنسرت‌هایی هستیم که از بودجه بیت‌المال استفاده می‌شود. این عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان حضور دینمدارانه مردم در صحنه‌ها را از عناصر مهم حفظ نظام و انقلاب اسلامی خواند و افزود: هر رای‌ که مردم می‌دهند رای به نظام جمهوری اسلامی است و باید به وظیفه شرعی عمل و اصلح را انتخاب کنیم.