گروه خبر: قاضی صلواتی در بیستمین جلسه دادگاه متهمان نفتی بر اساس گفته‌های متهمان آنها را زیر سوال برد. به گزارش خبرگزاری مهر، بیستمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی صبح‌‌روز گذشته با حضور سه متهم پرونده ساعت ۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به قضاوت قاضی صلواتی برگزار شد.قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دیروز پس از قرائت تذکرات قانونی به متهم ردیف دوم گفت آیا قبول دارید که شما آقای زنجانی را به عنوان یک بانکدار حرفه‌ای در خارج از کشور به صندوق بازنشستگی کارکنان شرکت نفت برای خرید محموله‌‌های نفت معرفی کرده‌اید که «م.ش» گفت: شدیدا این موضوع را رد می‌کنم و در جلسه‌ای که آقای «الف.و.د» حضور داشت قرار بود موضوع ۳۰۰ میلیون دلار مطرح شود. متهم ردیف دوم پرونده نفتی در ادامه اظهارات خود گفت:‌ ورود آقای زنجانی به مجموعه نفت از طریق نیکو بوده است.

قاضی صلواتی خطاب به «م.ش» گفت: ورود زنجانی به نفت از طریق شما صورت گرفته است که متهم پاسخ داد این نظر شماست زیرا اگر به تاریخ تقدم و تاخر زنجانی به مجموعه نفت توجه کنید، می‌بینید که او از قبل با وزیر نفت آشنایی داشت و با آنها همکاری می‌کرد. قاضی صلواتی خطاب به متهم ردیف دوم پرونده گفت: شما پای زنجانی را به نفت باز کردید. پای زنجانی را به نفت چه کسی باز کرد؟ با تعریف و تمجیدهای شما بود که پای زنجانی به نفت باز شد. به‌گونه‌ای عمل کردید که وقتی شرکت اچ کی دید زنجانی ۳۰۰ میلیون یورو پول می‌دهد به شرکت بازنشستگی می‌گوید نمی‌خواهد شما با شرکت زنجانی کار کنید ما خودمان با او کار می‌کنیم. این حاصل تعریف و تمجیدهای شما بود و باعث شد پای زنجانی به نفت باز شود.متهم ردیف دوم پرونده در پاسخ به اظهارات قاضی صلواتی گفت: زنجانی خودش با وزیر نفت از قبل رابطه داشت و نیازی به زیرمجموعه برای معرفی کردن او نبود.

ضمن اینکه محموله صندوق بازنشستگی کارکنان نفت عودت داده شد و در نهایت معامله‌ای هم صورت نگرفت.متهم ردیف دوم پرونده بار دیگر گفت: چنین چیزی نیست و این عین اشتباه است. قاضی صلواتی در پاسخ به تکذیب متهم گفت: اظهارات آقای «الف.و.د» و «س.ج» موجود است. بعد از اینکه محموله نفتی تحویل و وجوه به حساب شرکت اچ کی واریز می‌شود، پای بابک زنجانی توسط شما به نفت باز شد.متهم ردیف دوم پرونده نفتی در پاسخ به سوال قاضی صلواتی گفت: قبل از جلسه‌ای که من نیز در آن حضور داشتم، کار با نیکو عملی شده بود چطور می‌شود نیکو وجوه را پرداخت کند و بعد من زنجانی را به مجموعه نفت معرفی کنم. خود زنجانی با وزیر نفت از قبل کار می‌کرد.قاضی صلواتی گفت: زنجانی در قرارگاه خاتم با وزیر وقت نفت کار می‌کرد نه در وزارت نفت. قاضی صلواتی همچنین از متهم سوال کرد محموله‌ها را به چه کسی و به چه قیمتی فروختی؟ «م.ش» پاسخ داد: خود آقای زنجانی مستقیم محموله‌ها را فروخته است.در ادامه جلسه، رضا نجفی، نماینده دادستان تهران از قاضی صلواتی خواست تا از متهم ردیف اول پرونده سوال شود که بارها را به چه کسی فروخته است؟