گروه خبر: همزمان با ورود زائران ایرانی مراسم اربعین حسینی به خاک عراق، حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه اعلام کرد، سپاه بر مناطق مرزی اشراف کامل دارد و در صورت هرگونه تحرک گرو‌ه‌های تکفیری پاسخ ایران دندان‌شکن خواهد بود.

به گزارش «ایرنا» تا پایان روز جمعه، نزدیک به یک میلیون و 500 هزار زائر ایرانی از 3 گذرگاه مرزی وارد خاک عراق شده‌اند. در همین حال به گزارش «ایرنا» سردار تقی مهری، رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از زائران کربلای معلی خواست تا مرز شلمچه در استان خوزستان را برای خروج از کشور انتخاب کنند. در همین راستا، سردار حسین سلامی؛ جانشین فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: امنیت کامل در هر دو سوی مرز ایران و عراق برقرار است و نیروهای سپاه با ایجاد اردوگاه شش هزار نفری مشغول خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی هستند. وی همچنین از تشکیل اردوگاه 6 هزار نفری در مرز برای خدمت رسانی به زائران خبرداد.


خنثی‌سازی توطئه تکفیری‌ها در مرز

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس و دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین گفت: تکفیری‌ها به‌دنبال تشکیل یک منطقه کوچک در مرز ایران با افغانستان و پاکستان بودند که خنثی شد. وی اظهار کرد: تکفیری‌ها بسیار عقده‌ای و کینه‌ای شده‌اند؛ چراکه نتوانسته‌اند هیچ حرکتی در ایران انجام دهند و خیلی از اقدامات آنها که ظرف یک سال گذشته طراحی کردند، شناسایی و خنثی شد.


خروج بدون ویزا ممنوع

در همین حال روز گذشته سردار اسکندر مومنی، جانشین فرمانده نیروی انتظامی، تردد بدون ویزا و گذرنامه برای عراق را شایعه خواند و تاکید کرد: تحت هیچ عنوانی اجازه خروج بدون گذرنامه و ویزا داده نمی‌شود. به گزارش «ایرنا»، وی گفت: برخی تصور می‌کنند در روزهای منتهی به اربعین حسینی بدون ویزا و گذرنامه نیز می‌توان از مرز خارج شد اما تاکید می‌کنیم به شایعات در این خصوص توجه نکنند.