گروه خبر: نشست خبری روز گذشته سخنگوی دولت با تکذیب عزل محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت واحتمال نرسیدن لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی به انتخابات اسفندماه امسال همراه بود.


محمدباقر نوبخت همچنین روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش با خبرنگاران درباره حذف کارت‌های سوخت با تک‌نرخی شدن بنزین گفت: کارت‌های سوخت کارکردهای خود را دارد و حذف نخواهد شد. همچنین سخنگوی دولت از اختصاص 18 هزار و 527 میلیارد تومان از اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای برای تحرک بخشی به اقتصاد و بخش عمرانی کشور خبر داد. سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی در مورد تشکیل موضوع هیات نظارت بر برجام گفت: همانطور که در ابلاغیه رهبر معظم انقلاب آمده است، این موضوع در شورای‌عالی امنیت ملی انجام خواهد شد و ترکیب و چگونگی آن و همچنین آیین‌نامه نظارتی آن از سوی دبیر شورای‌عالی امنیت ملی اطلاع‌رسانی خواهد شد.سخنگوی دولت در این بخش از سخنان خود همچنین تاکید کرد: باید همه موضوعات برجام را به این هیات بسپاریم و این هیات نیز گزارش خود را به مقام معظم رهبری تقدیم کند. اینکه از فردا هر کسی بگوید چیزی که اتفاق افتاده مورد نظر نبوده سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.نوبخت در این ارتباط به حضور سرمایه‌گذاران خارجی در کشور در فضای پسا تحریم اشاره کرد و گفت: این تعبیرکه سرمایه‌گذاری که وارد کشور شده، نفوذی است، باید تغییر یابد؛ چراکه فرصت‌ها را از ما می‌گیرد.وی تصریح کرد: فرصتی در مقابل ملت قرار گرفته است که باید مسوولان از آن به درستی استفاده کنند و همانگونه که رهبری فرمودند هدف از این توافق برجام برداشتن تحریم‌ها است، نباید به‌گونه‌ای عمل کنیم که خودمان موجب تحریم شویم.


واکنش به حادثه ورامین

نوبخت در واکنش به حمله هفته گذشته به موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات در قرچک ورامین گفت: همان‌طور که این اولین حادثه نبوده نمی‌توان پیش‌بینی کرد که آخرین باشد؛ چرا‌که تفاوت سلیقه و نگاه وجود دارد. وی افزود: وقتی قانون به شخصی اجازه سخنرانی داده کسانی که با این سخنرانی برخورد کرده‌اند خلاف قانون و شرع عمل کرده‌اند. در همین ارتباط نوبخت به یکی از برنامه‌های صدا و سیما، اشاره کرد و گفت: وقتی خبر طرح سرمایه‌گذاری دولت در یکی از بخش‌های اقتصادی خوانده شد، بلافاصله از کارشناسی دعوت کردند تا درباره آن سخن بگوید. این کارشناس هم طبق معمول نظر مخالف خودش را بیان کرد. این گرایشی است که نشان می‌دهد صدا و سیما به نظر مخالف اهمیت می‌دهد. ما هم به این موضوع احترام می‌گذاریم، اما این اهمیت دادن به نظر مخالف را باید به همه حوزه‌ها تسری دهیم.سخنگوی دولت در مورد برگزاری انتخابات به‌صورت الکترونیکی با بیان اینکه اختلاف پیش آمده میان شورای نگهبان و وزارت کشور در این زمینه قابل حل است به تامین هزینه‌های انتخابات به شکل الکترونیکی از سوی دولت اشاره کرد و گفت: به صلاح هم نیست که به روش‌های سنتی عمل کنیم.


دلیل غیبت در جلسات مجمع

سخنگوی دولت درباره علت غیبت رئیس‌جمهوری در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز افزود: قطعا غیبت به‌دلیل مشغله کاری بوده است.