تسنیم: سفیر ایران در روسیه از به جریان افتادن روند تحویل سامانه موشکی اس۳۰۰ به ایران، توسط روسیه خبر داد. مهدی سنایی با اشاره به موضوع قرارداد تحویل سامانه موشکی اس ۳۰۰ به ایران گفت: در این مساله که روسیه در برخی مقاطع تحت‌تاثیر غرب تصمیم‌هایی گرفته است که در ذهنیت جامعه ایرانی نسبت به روس‌ها تاثیرگذار بوده است، شکی وجود ندارد، اما این اتفاق‌ها در شرایطی رخ داده بود که قطعنامه ١٩٢٩ در مورد ایران تصویب شده و فضای روانی بین‌المللی علیه ایران تحریک شده بود.


او افزود: علاوه بر این در روسیه هم رئیس‌جمهوری متمایل به غرب روی کار بود و قرارداد اس ۳۰۰ را لغو کرد. اکنون رویکرد روسیه در این خصوص اصلاح‌شده و قرارداد جدیدی منعقد شده و روند تحویل دادن اس ۳۰۰ به ایران هم به جریان افتاده است.

گره قرارداد اس ۳۰۰ باز شده است

همزمان علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اهمیت سفر ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به تهران گفت: بسیاری از گره‌ها میان دو کشور بازشده، از جمله قرارداد اس 300 و نیز همکاری‌های منطقه‌ای که نمونه بارز آن در سوریه اتفاق افتاد که بسیار تاثیرگذار بود و وضعیت صحنه را به میزان قابل‌ملاحظه‌ای تغییر داد. او تاکید کرد: «به نظرم منحنی روابط دوجانبه ایران و روسیه همچنان سیر صعودی خود را ادامه می‌دهد.»