گروه خبر: موضوع تعرض عده‌ای به نشست مشترک اصلاح‌طلبان در ورامین و تلاش برای جلوگیری از تکرار حوادثی اینچنین، این بار از سوی وزیر کشور و در رسانه ملی مطرح شد. عبدالرضا رحمانی‌فضلی که شامگاه شنبه در برنامه تلویزیونی نگاه یک شرکت کرد، علاوه‌بر آنکه درباره انتخابات اسفندماه امسال توضیح داد، به اتفاق رخ داده در قرچک ورامین اشاره کرد.


به گزارش «ایسنا» وزیر کشور با بیان اینکه در موضوع ورامین عده‌ای با مجوز وزارت کشور افرادی را در یک سالن دعوت کرده بودند تا مباحث انتخاباتی داشته باشند، ادامه داد: پسندیده نیست افرادی به هر دلیلی تجمع را به‌هم بزنند. اگر واقعا دغدغه‌ای دارند می‌توانند دغدغه‌شان را به نیروی انتظامی، قوه‌قضائیه و وزارت اطلاعات انتقال دهند.رحمانی فضلی تاکید کرد که وزارت کشور اجازه نمی‌دهد، مراسمی غیر‌قانونی برای بر هم زدن مراسم‌های دیگر رخ دهد چون مسائل امنیتی ایجاد می‌شود و نمی‌شود هر کسی یا کسانی دیگران را با روش‌های قهرآمیز کنترل کنند. او با بیان اینکه ما به دنبال انتخاباتی سالم و ‌باشکوه هستیم، گفت: زمانی عده‌ای خودجوش و با هیجان وارد می‌شوند که در جای خود باید بررسی شود، اما یک زمان یک مقام مسوول باعث برهم خوردن مراسم می‌شود‌. آنچه در تجمع معترضان به حضور اصلاح‌طلبان در نشست قرچک بیش از همه رسانه‌ای شده است، حضور سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده این شهر در مجلس، در میان معترضان است. او در روز حادثه در هشدار به مسوولان این شهر گفت: در صورت تکرار دعوت از فتنه‌گران برای حضور در شهرستان و صدور مجوز برای نشست‌هایی که با حضور فتنه‌گران برگزار می‌شود، مردم پاسخ شما را می‌دهند.گرچه دو روز پیش نیز این نماینده مجلس به خبرگزاری خانه ملت، گفته بود که مجوز وزارت کشور برای برگزاری نشست اصلاح‌طلبان خلاف قانون است، اما وزیر کشور در گفت‌و‌گوی تلویزیونی خود تاکید کرد که درباره دادن مجوز به وظایف قانونی خود عمل می‌کنیم و بنا نیست اتفاقی رخ دهد؛ کسانی که اقدامات غیر‌قانونی انجام می‌دهند ممکن است بعدا همین مسائل سر خودشان هم بیاید.


مخالفت فراکسیون اکثریت

در همین حال سیدمحمد سادات ابراهیمی، عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس در گفت‌و‌گو با «ایرنا» با اشاره به جلسه دیروز این فراکسیون گفت: اعضا مخالفت خود را با برهم زدن نخستین همایش اصلاح‌طلبان در قرچک اعلام کردند و خواستار بررسی این موضوع از سوی مسوولان ذی‌ربط شدند.به گفته او برهم زدن تجمعات قانونی نشان از دستپاچگی جریان تندرو در کشور دارد. زمانی که مجوزی گرفته می‌شود نباید با رفتارهای غیرقانونی موجب برهم زدن نظم شد.وزیر کشور در بخش دیگری از اظهارات خود به موضوع انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و گفت: شورای نگهبان بحث سخت‌افزاری دستگاه‌های اخذ الکترونیکی آرا را تایید کرده است و منتظر نظر این شورا در بحث نرم‌افزاری هستیم. رحمانی فضلی درباره ثبت‌نام و تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات افزود: در این باره با توجه به قانون و مستندات، صلاحیت‌ها را بر اساس نظر مراجع چهارگانه پیگیری می‌کنیم. او گفت: در بحث تایید صلاحیت‌ها هر جا احساس کنیم حق کسی ضایع می‌شود، به شورای نگهبان اطلاع می‌دهیم.