مهر: وزیر اطلاعات با بیان اینکه تروریست‌های داعش دست پرورده سرویس جاسوسی کشورهای غربی هستند، گفت: در ایام محرم امسال ۱۰ مجموعه تروریستی وابسته به داعش در کشور کشف شد.


محمود علوی گفت: با وجودی که در کشورهای دیگر همانطور که می‌بینید چه انفجارهایی صورت می‌پذیرد، امنیت بی‌بدیل جمهوری اسلامی ایران موجب ارتقای جایگاه بین‌المللی ما شده است. این در حالی است که تهدید، علیه کشور ما جدی است.


خیال مردم راحت باشد

همچنین به گزارش «ایرنا» سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی گفت: نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی کشور آماده برخورد قاطع و به موقع با هر حرکت تروریستی هستند. وی با اشاره به امنیت موجود از مرزها تا داخل کشور گفت: خیال مردم راحت باشد؛ زیرا با آمادگی موجود نیروهای مسلح، می‌توانند با آسایش به زندگی خود ادامه دهند.فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تهدیدات فضای مجازی گفت: نیروی انتظامی و دستگاه‌های امنیتی به تهدیدات موجود در فضای مجازی اشراف خوبی دارند به‌ویژه در رابطه با گروه‌های تروریستی که دنبال این هستند تا امنیت مردم را در جاهای مختلف به مخاطره بیندازند. وی ادامه داد: اقدامات پیشگیرانه شناسایی انجام و در این راستا برخی شناسایی شده‌اند که البته در خارج از کشور هستند.


دستگیری تیم‌هایی از داعش در کرمانشاه

همچنین به گزارش «ایلنا» سردار سرتیپ دوم بهمن ریحانی، فرمانده سپاه نبی اکرم استان کرمانشاه روز گذشته از دستگیری تیم‌هایی که برای جذب نیروهای داعشی و اعزام آنها به خارج از کشور در استان فعال بودند، خبر داد.وی اظهار کرد: این تیم‌ها از دو سال پیش تاکنون در این استان مشغول فعالیت بودند که توسط سپاه و وزارت اطلاعات دستگیر شدند.ریحانی گفت: تیمی را چندی پیش دستگیر کردیم که خود را ساماندهی کرده بود. از نظر نظامی آماده بود و تجهیزات نظامی، جلیقه‌های نظامی و بمب ساعتی داشت.