گروه خبر: وزیر دادگستری با اشاره به بازداشت‌های اخیر خبرنگاران، توصیه عمومی دولت را رعایت قوانین خواند و تاکید کرد: همه شهروندان برای ما عزیز هستند. خبرنگاران هم برای ما عزیز هستند و دولت از حقوق آنها دفاع می‌کند.


مصطفی پورمحمدی در گفت‌وگو با «ایلنا» درباره ورود وزارت دادگستری به مساله بازداشت خبرنگاران گفت: این مساله در حوزه کاری وزارت دادگستری نیست، دادسرا هم فعلا در مراحل ابتدایی مرجع دادرسی است. پورمحمدی تاکید کرد: همان‌طور که رئیس قوه‌قضائیه بیان کردند شاید برخی از خبرنگاران با قوانین آشنا نباشند؛ نه آنکه تعمدی مخالفتی با قانون یا قانون‌شکنی داشته باشند؛ بنابراین اهالی رسانه اهل قانون‌شکنی نیستند و قضات ما نیز باید این مساله را رعایت کنند.در خبری دیگر «ایرنا» به نقل از پورمحمدی نوشت: همه حرف دولت هم برای خبرنگاران و هم برای غیرخبرنگاران این است که حریم قانون و حرمت شهروندان را رعایت کنیم و همان‌طور که قوه‌قضائیه نیز این موضوع را قبول دارد هر دو قوه مکلفیم حریم شهروندان جامعه را رعایت کنیم. وزیر دادگستری همچنین با تکذیب اظهارات «بابک زنجانی» مبنی‌بر وجود میلیاردها یورو وجوه نقد در حساب‌های بانکی‌اش، این متهم به فساد کلان اقتصادی را «دروغگویی» خواند که «مردم و دادگاه را به سخره گرفته است.» به گزارش «ایرنا» پورمحمدی در پاسخ به این پرسش که آیا اموال خارجی بابک زنجانی کفاف بدهی وزارت نفت را می‌دهد، گفت: در حال حاضر، ما فقط از او دروغ می‌شنویم و تاکنون هر آنچه شنیده‌ایم دروغ‌های بزرگ و ادعاهای تکراری مانند قبل بوده است. متاسفانه این آقا دادگاه را با میدان سخرگی و شعبده اشتباه گرفته است.


پاسخ صریح پورمحمدی به یک رسانه

وزیر دادگستری همچنین در جریان بازدید از نمایشگاه مطبوعات، با مسوولان خبرگزاری دانشجو (متعلق به سازمان بسیج دانشجویی)که نمایشگاه را تحریم کرده، اما در آنجا حضور داشتند گفت‌وگو کرد. خبرآنلاین به نقل از نامه نیوز نوشت: یکی از مدیران این خبرگزاری همراه با گروهی از دانشجویان دلایل تعطیلی غرفه و اعتراض خود را مطرح کردند. پورمحمدی در پاسخ به اظهارات این افراد که می‌گفتند دولت در شعار می‌گوید که نقد را می‌پذیریم، اما در عمل چنین نیست، گفت: بگویید برنامه دکتر سلام را چه کسی تولید می‌کرد؟ شما تولید کردید. بیشترین اهانت به دکتر ظریف در همین دکتر سلام بود. اینها را که خودمان دیدیم و نمی‌توانید منکر شوید. شما بروید قضاوت عمومی را ببینید.