مهر: قائم مقام وزیر کار در امور بین‌الملل با وزیر کار قطر دیدار و درباره حل مشکلات نیروهای کار ایرانی شاغل در این کشور گفت‌وگو کرد.


محمدتقی حسینی که برای شرکت در سومین اجلاس وزرای کار کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به جاکارتا پایتخت اندونزی سفر کرده، با عبدالله بن‌صالح الخلیفی وزیر کار و امور اجتماعی قطر دیدار و گفت‌وگو کرد. وی با تاکید بر ضرورت برگزاری نشست تخصصی کمیته مشترک دو کشور در زمینه کار و امور اجتماعی، از تشکیل تیم کارشناسی دولت قطر برای تدوین چارچوب همکاری‌ها و همچنین اجرای موافقت‌نامه‌های موجود میان دو کشور خبر داد. قائم مقام وزیر کار در امور بین‌الملل در این دیدار با تشکر از تلاش دولت قطر برای حل مشکلات نیروهای کار ایرانی فعال در این کشور، بر عزم راسخ کشورمان در بسط روابط میان دو کشور تاکید کرد و خواستار اجرایی شدن تفاهمات پیشین میان دو کشور شد.

وزیر کار و امور اجتماعی قطر نیز در دیدار با قائم‌مقام وزیر کار کشورمان در جاکارتا پایتخت اندونزی خواستار توسعه روابط دوجانبه و برگزاری نشست تخصصی کمیته مشترک در زمینه کار و امور اجتماعی شد. وی ضمن تقدیر از حمایت‌های ایران از قطر در نهادهای بین‌المللی و همچنین همکاری نزدیک دو کشور در اجلاس بین‌المللی کار، خواستار تقویت روابط دوجانبه شد.

تفاهم‌نامه مشترک همکاری بین ایران و قطر آذرماه سال گذشته بین وزیران کار دو کشور در تهران امضا شد و دو کشور در مورد موارد مختلف از جمله اعزام نیروی کار، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و بهداشت و درمان به توافق رسیدند.