ایسنا: معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: در کشور با پدیده پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه هستیم و طبق برآوردها حدود 400 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام اعتبار نیاز است و با وضعیت اعتباری که داریم، تکمیل این پروژه‌ها 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد. محمدرضا واعظ‌‌مهدوی در حاشیه سفر به شهرستان جیرفت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تعدادی از پروژه‌هایی که اعتبارات آنها محدودیت دارد، سعی کردیم، آن را افزایش دهیم، البته پروژه عمرانی تعمیر و تجهیز دانشگاه جیرفت در سال‌جاری دو برابر شده است و به سهم خود سعی کردیم، اولویت‌های لازم در این حوزه را رعایت کنیم اما با توجه به ظرفیت‌های تاریخی و فرهنگی و جمعیت منطقه و ضروریت‌های فرهنگی منطقه بیشتر باید در این راستا سرمایه‌گذاری کنیم.

واعظ‌‌مهدوی عنوان کرد: در کشور با پدیده پروژه‌های نیمه‌تمام مواجه هستیم، در کشور برآورد این است که حدود 400 هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام نیاز است و با وضعیت اعتباری که داریم، تکمیل این پروژه‌ها 10 تا 15 سال زمان نیاز دارد.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اظهار کرد: با این وضعیت باید برای پروژه‌های جدید با احتیاط عمل کنیم، اما ضرورت‌های خیلی شدید را می‌بینیم و برای پروژه‌های موجود هم باید سیاست‌هایی اتخاذ کنیم که زودتر و بهتر تکمیل کنیم که دو سیاست را در این راستا دنبال می‌کنیم. وی تصریح کرد: یکی اینکه برای تشویق مردم و خیران در پروژه‌های مناطق خود، پروژه‌هایی که با مشارکت‌های مردمی 50 درصد اعتبارات آنها داده شود، 50 درصد دیگر اعتبار موردنیاز را دولت به سرعت می‌پردازد.