گروه خبر: به دنبال سفرتوریستی جک استراو، وزیر امور خارجه اسبق انگلیس به ایران و سفرش به شهرهای مختلف کشورمان و اعتراض برخی جریان‌ها به این سفر، روز گذشته محمد کارشناس، نماینده وزارت امورخارجه در اصفهان در گفت‌وگو با «ایرنا» گفت: جک استراو، وزیر اسبق امورخارجه انگلیس به‌عنوان یک شهروند عادی انگلیس و همانند سایر گردشگران خارجی به اصفهان سفر کرده است.


وی تاکید کرد: سفر جک استراو به اصفهان توسط یک شرکت گردشگری ترتیب یافته و به‌صورت رسمی انجام نشده است. کارشناس در عین حال سفر شخصی جک استراو به اصفهان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: سفر شخصی افرادی مثل جک استراو که چهره‌ای شناخته شده در سطح بین‌المللی هستند به کشورمان، می‌تواند پروژه ایران هراسی را از بین ببرد. جک استراو نیز که به همراه خانواده اش از ۲۷ مهر ماه به ایران سفر کرده هدف از این سفر را خنثی‌سازی جو ایران هراسی در رسانه‌های جهان اعلام کرده است.

در همین حال، عده‌ای روز یکشنبه با تجمع غیر‌قانونی مقابل هتل عباسی اصفهان به حضور وی در اصفهان واکنش نشان دادند. همچنین به گزارش «ایرنا» روز گذشته نیز جمعی مقابل ساختمان توحید خانه دانشگاه هنر اصفهان تجمع غیر‌قانونی داشتند. همچنین به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته احمد سالک کاشانی، نماینده مردم اصفهان و حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده شاهین‌شهر نسبت به سفر استراو به ایران در مجلس تذکر دادند. احمد سالک، نماینده مردم اصفهان در تذکری به وزیر امور خارجه در صحن علنی گفت: نامه رهبری فصل الخطاب است و باید طبق آن عمل کند. به گزارش خبرآنلاین سالک در تذکرش گفت: همین برجام است که شرایط حضور جک استراو در اصفهان و شاهین شهر را فراهم کرده است. در حالی که اینها عناصر فتنه بزرگ‌تر در ایران هستند. سالک ادامه داد: از وقتی که سفارتخانه انگلیس یا در واقع لانه جاسوسی آنها در کشور باز شده، پای آنها به کشور باز شده است.