گروه خبر: با گذشت یک هفته از مصوبه مجلس درباره برجام، برخی مخالفان این طرح نشست سه گانه لاریجانی، شمخانی و حجازی را تکذیب می‌کنند. اقدامی که از سوی موافقان برجام به «دست و پا زدن» تعبیر شده است.


بر اساس آنچه خبرآنلاین در این باره گزارش داده است، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که با توضیحات رئیس مجلس درباره طرح برجام، نمایندگان در جریان ماوقع قضیه قرار گرفتند. حسین سبحانی نیا در گفت‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به اظهارات اخیرعلیرضا زاکانی، رئیس کمیسیون ویژه برجام اظهارکرد: متاسفانه چند روزی است این بحث‌ها از ناحیه برخی دوستان مطرح شده است، اما نمی‌دانم برداشت آقایان از طرح این مسائل چیست؛ چراکه نمایندگان مجلس و حداقل آنهایی که با اکثریت قاطع به برجام رای دادند، در جریان ماوقع قضیه قرار دارند. او افزود: این نوع شانتاژ خبری از طریق برخی رسانه‌ها و اینکه عنوان شود اظهارات رئیس مجلس کذب بوده را بعد از یک هفته از تصویب برجام، به مصلحت نمی‌دانم. نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: چون دوستان به آنچه مایل بودند، نرسیدند، در فضای رسانه‌ای مسائلی را مطرح می‌کنند؛ درحالی‌که دلیل این رفتار خود را باید توضیح دهند که آیا این نوع اقدامات و حرکات با بیانات رهبری که فرمودند «برجام به‌عنوان یک موضوع ملی نباید به اختلافات دامن بزند»، همسو است یا خیر.به گفته این عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس، درست یا نادرست بودن اقدام مجلس نیز از طریق مراجع ذی‌ربط همچون شورای عالی امنیت ملی و شورای نگهبان صورت می‌گیرد و اگر ایرادی در کار مجلس از نظر قانون اساسی و شرع وجود داشت، وظیفه شورای نگهبان بود که جلوی این طرح را بگیرد. این در حالی است که شورای نگهبان ظرف 24 ساعت طرح برجام را تایید کردند؛ بنابراین ایرادی در کار مجلس نیست.سبحانی‌نیا افزود: برخی دوستان از اینکه کاری انجام گرفته و آنها خیال می‌کنند که فرصتی را برای اینکه حرف‌هایشان را بزنند از دست داده‌اند، حالا دست و پا می‌زنند و به عناوین مختلفی متشبّث می‌شوند.بر اساس آنچه خبرگزاری فارس گزارش داده است علیرضا زاکانی نماینده مجلس در نشست بررسی پشت پرده برجام که معاونت سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران عصر روز دوشنبه برگزار کرد، در پاسخ به سوالی مبنی بر واقعیت جلسه‌ لاریجانی، شمخانی و حجازی پیرامون تایید طرح مجلس برای برجام گفت: برگزاری چنین جلسه‌ای دروغ است، اصلا چنین جلسه‌ای تشکیل نشده است.


نسبت دادن پرونده‌ هسته‌ای به رهبری

از سوی دیگر زاکانی در این نشست، با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای، با بیان اینکه مذاکره‌کنندگان چند اشتباه بزرگ و فاحش در شروع مذاکرات انجام دادند، به انتقاد از این گفته که پرونده هسته‌ای پرونده رهبری است، پرداخت و گفت: رهبری همان‌طور که به صراحت فرمودند در جزئیات دخالت نمی‌کردند، این ادعا که پرونده هسته‌ای، پرونده رهبری است ظلم مضاعفی به رهبری است. به گزارش خبرگزاری تسنیم زاکانی مسوولیت پرونده هسته‌ای را متوجه کمیته هسته‌ای دانست و گفت: مسوولیت این مذاکرات بر عهده کمیته هسته‌ای است، البته برخی اعضای آن این موضوع را نمی‌پذیرند و می‌گویند ما در جریان مذاکرات نبودیم، بنابراین مسوولیت مذاکرات برعهده آقایان لاریجانی و روحانی است.