گروه خبر: ایران برای اولین بار روز گذشته میزبان کنفرانس امنیتی مونیخ بود. بحران سوریه و نقش ایران در تامین امنیت جهان و منطقه از محورهای اجلاس نوبتی همایش امنیتی مونیخ بود که روز گذشته با حضور وزرای خارجه آلمان و لبنان و تعدادی از وزرای خارجه و مقامات ٦٠ کشور جهان در تهران برگزار شد.


در حاشیه این کنفرانس که روز گذشته در دفتر مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه برگزار شد، کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: عربستان باید از جاه‌طلبی امروز خود کوتاه بیاید و به فکر ثبات منطقه و کشور خود باشد. به گزارش «ایسنا» او همچنین در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه حضور بشار اسد برای ایران خط قرمز است یا خیر گفت: بله، همواره گفته شده که بشار اسد باید بماند تا دوران ریاست‌جمهوری‌اش پایان یابد. رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تصریح کرد: آینده سوریه هم باید تابع تصمیم و نظر مردم این کشور باشد نه اینکه عده‌ای از بیرون با پول و سلاح خود ثبات کشوری همچون سوریه را برهم بزنند. بنابراین باید دید خواست مردم سوریه چیست. خرازی تصریح کرد: بشار اسد نقش بسیار مهمی در حفظ کیان سوریه داشته است؛ سوریه‌ای که می‌خواستند از هم بپاشانند؛ بنابراین بشار اسد باید در حکومت بماند.


به‌زودی شاهد پیروزی اسد خواهیم بود

به گزارش «ایسنا» علی‌اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نیز در حاشیه این کنفرانس گفت: مقاومت‌های بشار اسد و حکومت سوریه نتیجه داده است و به‌زودی شاهد پیروزی آنها خواهیم بود. وی تاکید کرد: حکومت آقای بشار اسد در نهایت پیروز خواهد شد و مردم شاهد بودند که او در مقابل دیوانگان ایستادگی و مقاومت کرد و امروز هیچ‌کس نمی‌تواند منکر این واقعیت شود که آقای اسد به عنوان نماد مقاومت در کشور سوریه به پیروزی نزدیک می‌شود.