فارس: وزرای خارجه لبنان و آلمان شنبه به تهران سفر کرده و با همتای ایرانی خود و دیگر مقامات به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت. جبران باسیل، وزیر امور خارجه لبنان شنبه 25 مهر ماه به منظور انجام سفری یک روزه وارد تهران خواهد شد. فرانک والتر اشتاین مایر وزیر خارجه آلمان نیز روز شنبه برای انجام سفری دو روزه و دیدار با ظریف و دیگر مقامات جمهوری اسلامی ایران به تهران خواهد آمد. پیش از اشتاین‌مایر و پس از توافق وین وزرای خارجه فرانسه و بریتانیا (کشورهای اروپایی عضو گروه 1+5) به تهران سفر کرده بودند.

روزنامه النهار لبنان با انتشار خبری از سفر وزیر خارجه لبنان به تهران نوشت که این سفر به دعوت رسمی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود و باسیل درباره روابط دوجانبه و تحولات منطقه با همتای ایرانی خود گفت‌وگو خواهد کرد. النهار نوشت که این سفر باسیل، اولین سفر او پس از ریاست بر حزب «جریان ملی آزاد» است. او حدود دو هفته گذشته در انتخابات درون‌حزبی جانشین «میشل عون» شد.


سفر وزرای خارجه و انرژی اندونزی به ایران

همچنین رتنو مرسودی و سودیرمان سعید، وزرای خارجه و انرژی و منابع معدنی اندونزی در آغاز فصل جدیدی از مناسبات جاکارتا - تهران در دوران پساتحریم قرار بود سه‌شنبه شب عازم ایران شوند تا راه‌های توسعه مناسبات با ایران را مورد بحث و بررسی قرار دهند.


ولی‌الله محمدی، سفیر ایران در اندونزی گفت که علوی شهاب، نماینده رئیس‌جمهوری این کشور در امور خاورمیانه و هیات 27 نفره وزرای خارجه و انرژی و منابع معدنی اندونزی را در سفر به تهران همراهی می‌کنند.


همچنین یک گروه از شرکت نفت اندونزی هیات بلندپایه این کشور در سفر به ایران را همراهی می‌کنند و به گفته سفیر ایران در جاکارتا، یکی از اصلی‌ترین محورهای مذاکرات حوزه انرژی و برق است. قرار است این هیات در سفر دو روزه به ایران با حسن‌روحانی رئیس‌جمهوری و وزرای امور خارجه، نفت و نیرو دیدار و گفت وگو کنند.