گروه جهان: در جریان پنج عملیات بزرگ مقاومت که در قدس و فلسطین اشغالی روی داد، چهار صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند که حال شش نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود. همچنین نیروهای این رژیم ۳۰۰ فلسطینی ساکن قدس و ۸۰ فلسطینی ساکن غزه را بازداشت کرده‌اند.


در اولین عملیات مقاومت که در شهر رعناته به وقوع پیوست، دو شهرک‌نشین صهیونیست زخمی شدند و عامل عملیات نیز به شدت مجروح شد. پس از این عملیات نیز دو عملیات مقاومت در قدس صورت گرفت که در جریان یکی از آنها دو جوان فلسطینی اقدام به تیراندازی در داخل یک اتوبوس کرده و ۱۸ تن از صهیونیست‌ها را با سلاح سرد زخمی کردند. در این عملیات که منجر به هلاکت دو صهیونیست و زخمی شدن ۲۶ نفر شد و حال هفت نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود، یکی از مجریان عملیات شهید و یک نفر دیگر به شدت زخمی شد. در عملیات تیراندازی و حمله با سلاح سرد دیگری هم که در قدس به وقوع پیوست، یک صهیونیست به هلاکت رسید و دست کم چهار نفر دیگر زخمی شدند و عامل این عملیات نیز به شهادت رسید.

در چهارمین عملیات که حمله با سلاح سرد در شهر رعناته بود، عامل عملیات یک جوان صهیونیست را مجروح کرد و از محل متواری شد. در عملیات دیگر هم، یک جوان فلسطینی با خودروی خود تعدادی از صهیونیست‌ها را زیر گرفته است که منجر به زخمی شدن تعدادی از آنها شده است. وزارت بهداشت فلسطین نیز در نوار غزه در پی افزایش تعداد زخمی‌ها و کمبود دارو حالت فوق‌العاده اعلام کرده است. همچنین درگیری‌هایی میان فلسطینی‌ها و ارتش اسرائیل در گذرگاه قلندیا درگرفته است. به دنبال ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها و مقدسات‌شان و عملیات‌های ضد‌صهیونیستی در قدس و کرانه باختری شب گذشته یک فلسطینی دیگر به دست نیروهای این رژیم به شهادت رسید. روز دوشنبه همچنین دو فلسطینی عملیات ضد‌صهیونیستی را علیه دو سرباز اسرائیلی در شمال قدس انجام دادند که در این عملیات یکی از فلسطینی‌ها شهید شد. به دنبال شهادت این دو تن تعداد شهدای فلسطینی در روز دوشنبه به سه تن رسید.با شهادت این سه شهروند فلسطینی تعداد شهدای انتفاضه به ۲۷ تن و تعداد مجروحان به ۱۴۰۰ نفر رسید. جواد عواد، وزیر بهداشت فلسطین گفت: دو سوم شهدای انتفاضه را کودکان تشکیل می‌دهند و این امر نشان می‌دهد که دشمن صهیونیستی کودکان را به‌صورت مستقیم نشانه رفته ‌است. این در حالی است که اعتراضات و تظاهرات مردمی در قدس و کرانه باختری علیه تجاوزات رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد. همچنین نیروهای رژیم صهیونیستی به دنبال افزایش درگیری‌ها ۳۰۰ فلسطینی ساکن قدس و ۸۰ فلسطینی ساکن غزه را بازداشت کردند. پلیس رژیم صهیونیستی مدعی است که بازداشت شدگان به سمت نیروهای این رژیم سنگ و کوکتل مولوتف پرتاب کرده‌اند. نیروهای اسرائیلی همچنین از ورود ۶۲ تن از فلسطینی‌ها به مسجد الاقصی ممانعت به عمل آوردند.


اسرائیل به دنبال افزایش درگیری‌ها

با بالا گرفتن خشونت‌ها در بیت‌المقدس، کرانه باختری و نوار غزه وزیر امور خارجه فلسطین تاکید کرد که نتانیاهو به دنبال بدتر کردن اوضاع و آغاز انتفاضه سوم است. ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در وین به خبرگزاری فرانسه گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به دنبال آغاز انتفاضه سوم است. او می‌خواهد از مشکلاتی که با آنها در صحنه دیپلماتیک و سیاسی مواجه است فرار کند؛ صحنه‌ای که به‌طور کامل در آن شکست خورده است.وزیر امور خارجه فلسطین ادامه داد: نتانیاهو اشتباه بزرگی را با نقض وضعیت کنونی در مسجدالاقصی که یکی از مهم‌ترین مراکز مسلمانان محسوب می‌شود مرتکب شده است. بیش از دو هفته است که این مکان مقدس صحنه درگیری‌های شدید میان صهیونیست‌ها و فلسطینی‌ها است. وزیر امور خارجه فلسطین هشدار داد: نخست‌وزیر اسرائیل در حال افزایش درگیری‌های سیاسی با فلسطینی‌ها است در حالی که همواره می‌تواند بهترین راه‌حل را برای پایان این ناآرامی‌ها بیابد اما به خشونت دامن زده است.این مقام مسوول فلسطین از اسرائیل خواست تا براساس قوانین بین‌المللی رفتار کند در غیر این صورت درگیری‌ها همچنان ادامه خواهد یافت و بحران ادامه می‌یابد.


ناآرامی در بیت المقدس اول اکتبر سال جاری میلادی آغاز شد. اظهارنظرهای ریاض المالکی پیش از مراسم به اهتزاز درآمدن پرچم فلسطین برفراز دفتر سازمان ملل در وین و پس از به اهتزاز درآمدن آن در مقر سازمان ملل در نیویورک در اول اکتبر مطرح شد.مجمع عمومی سازمان ملل ۱۰ سپتامبر سال جاری میلادی به برافراشته شدن پرچم فلسطین و واتیکان برفراز سازمان ملل رای داد.