گروه خبر: مجلس دیروز در کنار بررسی برجام مصوبات دیگری هم داشت. بر این اساس به گزارش خانه ملت، پیش از آغاز جلسه علنی دیروز مجلس به پیشنهاد تعدادی از نمایندگان پیشنهاد تغییر روزهای برگزاری جلسات علنی صحن مورد بررسی قرار گرفت.


به گفته عبدالرضا مصری، عضو هیات‌رئیسه مجلس، پس از این روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه جلسات مجلس به‌صورت علنی خواهد بود.نماینده کرمانشاه در مجلس همچنین گفت: براساس رای‌گیری، نمایندگان حاضر در مجلس موافقت کردند که از هفته بعد از سرکشی به حوزه انتخابیه، جلسات علنی مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه برگزار شود.


حذف ماده‌ای از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز

همچنین نمایندگان مجلس به‌منظور اعاده نظر شورای نگهبان ماده ۱۳ طرح اصلاح موادی از قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را حذف کردند.در خبری دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح یک فوریتی اصلاح قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقای سطح مناطق کمتر توسعه یافته موافقت کردند که در صورت تصویب جزییات این طرح هر گونه پرداخت وجه نقد و غیرنقد به دستگاه‌ها ممنوع می‌شود.


اعلام وصول طرح تشکیل وزارت بازرگانی

از سوی دیگر روز گذشته طرح انتزاع وظایف و اختیارات بخش تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی اعلام وصول شد.