گروه خبر: سخنگوی قوه‌قضائیه با اعلام خبر شکایت تعدادی از خانواده قربانیان فاجعه منا گفت: قوه‌قضائیه، دولت و وزارت امور خارجه در تعقیب مقصران این فاجعه هستند و قرار است به همین منظور هم‌افزایی با سایر کشورهای اسلامی داشته باشند.


به گزارش «ایرنا» غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش با خبرنگاران همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر اینکه دو سال از احضار احمدی‌نژاد به دادگاه می‌گذرد و وی نرفته است، آیا با توجه به پرونده جهانگیری به‌عنوان شاکی، امکان رسیدگی این دو پرونده با هم وجود دارد، گفت: پرونده بسته نشده و در حال رسیدگی است. همچنین به گزارش «ایلنا»، اژه‌ای در مورد شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری گفت: این شکایت در دادسرا مطرح است و از وی دعوت می‌شود تا پاسخ لازم را بدهد، اما از اینکه پاسخی کتبی اعلام شده است یا نه خبر ندارم.او همچنین از صدور حکم جیسون رضاییان، خبرنگار واشنگتن تایمز خبر داد و گفت: این حکم قابل اعتراض است و هنوز فرصت مدت زمان اعتراض به پایان نرسیده است. محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری‌‌اش درباره روند رسیدگی به پرونده بقایی معاون رئیس‌جمهور سابق نیز گفت: تا زمانی که حکم این پرونده قطعی نشود از بیان جزئیات معذوریم، اما جزئیات اتهام حتما به خودش یا وکیلش تفهیم شده است.


منظورم وزیر خارجه نبود

به گزارش «ایرنا»، اژه‌ای در ادامه نشست خبری روز گذشته‌اش در پاسخ به خبرنگاری که با قرائت بخشی از صحبت‌های محسنی اژه‌ای در همایش بسیجیان قوه‌قضائیه که به بحث جاسوسی اختصاص داشت، از سخنگوی دستگاه قضا پرسید، آیا منظور شما از جاسوس، وزیر امور خارجه بودکه وی چنین پاسخ داد: مسلما فردی که شما اسم بردید نظر من نبود.معاون اول قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: صحبت‌هایی که در آن روز داشتم به هیچ شخص خاصی به‌خصوص فردی که شما اشاره کردید؛ یعنی وزیر محترم امور خارجه مصداق ندارد.وی ادامه داد: اما در عین حال کسانی هستند در کشور که جاسوس اصطلاحی هستند و از کسانی نیز هستند که بستر را برای دشمن فراهم می‌کنند.


دادگاه بابک زنجانی

در ادامه سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد دادگاه «ب.ز» گفت: علنی برگزار شدن یا نشدن به تشخیص دادگاه است و در ابتدای رسیدگی به پرونده قانون تعیین کرده که علنی باشد یا نه.به گزارش خبرگزاری مهر، وی در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه سه وزیر و رئیس سابق بانک مرکزی در پرونده «ب.ز» به‌عنوان متهم هستند یا مطلع، گفت: بنده گفتم هر کسی که مطلع باشد یا متهم تحت‌همان عنوان به وضعیت او رسیدگی و تحقیق می‌شود. در این پرونده هم خود آنها خواسته‌اند اگر نیاز به پاسخگویی باشد بیایند و پاسخ دهند.


همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی‌بر همزمان شدن موضوع تخلف «ب.ز» در رابطه با تامین اجتماعی و پرونده مرتضوی در این ارتباط و امکان احضار مرتضوی به‌عنوان متهم در این پرونده گفت: این موضوع بستگی به تشخیص دادسرا دارد، اگر دادسرا تشخیص دهد که سر سازمان کلاه گذاشته شده است، تقصیری متوجه سازمان تامین اجتماعی نیست و نه تنها متهم نیست؛ بلکه می‌تواند شاکی شده و خواستار بازگرداندن ملک شود.