گروه خبر: در حالی که قرا ربود گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام امروز در مجلس شورای اسلامی قرائت شود برخی اخبار حاکی از آن است که این گزارش امروز به صحن علنی نمی‌رسد.


این خبری است که روز گذشته منصور حقیقت‌پور، نایب‌رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌و‌گو با خانه ملت اعلام کرد. عضو هیات‌رئیسه کمیسیون ویژه بررسی برجام همچنین اظهار کرد: اما در نهایت جمع‌بندی کمیسیون ویژه از اقدام جامع مشترک در قالب گزارشی این هفته در صحن علنی قرائت خواهد شد. همزمان روز گذشته سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام از تدوین مقدمه و بخش حقوقی گزارش این کمیسیون در جلسه دیروز خبر داد. به گزارش «ایسنا»، سیدحسین نقوی حسینی همچنین گفت که تلاش ما این است که تا گزارش امروز در صحن علنی مجلس قرائت شود. با این حال سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در اظهار نظری دیگر از نهایی شدن گزارش این کمیسیون در جلسه دیروز کمیسیون خبر داد و گفت: این گزارش امروز در صحن علنی خانه ملت قرائت می‌شود. اما در حالی که بررسی برجام در مجلس همچنان ادامه دارد و خبرهای ضد و نقیضی از قرائت گزارش برجام در جلسه امروز به گوش می‌رسد، روز گذشته آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور پیامی در توصیه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی برجام، با بیان اینکه خدا نکند مصالح عمومی کشور فدای منافع جناحی شود، گفت: مطلعان می‌گویند هر روز که با شک و تردید سپری می‌شود، مبالغ هنگفتی ضرر به کشور وارد می‌شود. به گزارش «ایرنا» در این پیام آمده است: در این ایام، نامه‌های زیادی از سوی مردم به دفتر ما می‌رسد و تلفن‌های زیادی داریم که می‌گویند به نمایندگان مجلس توصیه کنید مساله برجام را بیش از این معطل نکنند و آن را تمام کنند. آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: مردم بسیار نگرانند، سزاوار است این عزیزان در فکر برنامه‌های مهم بعدی باشند، ممکن است در برجام بعضی نقاط ضعف باشد که جمعی از عزیزان نسبت به آن نگرانند، باید به فکر تدبیر و تفسیر صحیح آن باشند. از سوی دیگر به گزارش باشگاه خبرنگاران، علی‌ شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی روز گذشته گفت که مجلس پس از پایان بررسی برجام در کمیسیون ویژه، این سند را رد نخواهد کرد.


پایان تحصن مخالفان

در همین حال روز گذشته سرانجام پس از چند روز تعدادی که در مخالفت با تصویب برجام مقابل مجلس شورای اسلامی تحصن کرده بودند به تجمع خود پایان دادند. به گزارش «ایرنا»، عمار عمارلو یکی از روحانیان که نخستین اجتماع‌کننده بود، گفت: از چند مسیر موثق، مطلع شدیم که رهبر معظم انقلاب با ادامه این تحصن مخالف هستند. وی با بیان اینکه وظیفه ما اطاعت محض از رهبری است، تاکید کرد: صدای ما به معظم له رسیده و ایشان با تدبیر خود، تصمیم به مخالفت با این اجتماع گرفته‌اند. عمارلو به حضور رئیس پلیس تهران بزرگ در جمع اجتماع‌کنندگان اشاره کرد و افزود: من از طریق تلفن سردار ساجدی نیا با سردار وحید از مسوولان ارشد دفتر رهبر معظم انقلاب گفت‌وگو کردم و ایشان تاکید کرد که نظر دفتر رهبری پایان دادن به این اجتماع است. وی گفت: حاج حسین شریعتمداری، مدیر مسوول روزنامه کیهان نیز با حضور در جمع اجتماع‌کنندگان‌اعلام کرده که نظر شخص رهبری پایان دادن به این تجمع است. تجمع غیرقانونی اعتراض به اجرای برجام از هفته گذشته با حضور جمعی از افراد مقابل ضلع شمالی ساختمان مجلس شورای اسلامی و به رغم غیر قانونی اعلام شدن آن از سوی مقامات مسوول آغاز شده بود. روز گذشته نیز یک منبع آگاه در مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» از صدور حکم برخورد با متحصنین خبر داده بود. سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی نیز روز گذشته به این تجمع واکنش نشان داده بود. در همین راستا سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران با حضور در جمع آنها از آنان خواسته بود تا به اقدام غیرقانونی خود پایان داده و محل را ترک کنند.