داوود قادری عضو سابق شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا امکان جبران مبلغ ۲۰ هزار تومان کمک هزینه حق مسکن کارگران وجود دارد یا خیر گفت: این مصوبه در شورای عالی کار به تایید نمایندگان دولت، کارفرما و کارگر رسیده است و باید در هیات دولت مطرح شود.


این فعال کارگری با اشاره به اینکه انتظار ما از دولت توجه بیشتر به قشر زحمتکش کارگر است، گفت: سطح درآمد جامعه کارگری بسیار پایین است و از همین جهت به دلیل مشکلات موجود باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد. قادری تاکید کرد: نشست‌های شورای عالی کار هم به منظور حل مشکلات جامعه کارگری تشکیل می‌شود که متاسفانه نامنظم بوده است. اعضای شورای عالی کار متشکل از دولت، نمایندگان کارگری و کارفرمایان در نشست بهمن ماه سال ۹۳ با افزایش ۲۰ هزار تومانی حق مسکن و رسیدن آن به ۴۰ هزار تومان را تصویب کردند اما با گذشت بیش از ۸ ماه هنوز بلاتکلیف است.

در مصوبات شورای عالی کار تنها بندی که باید به تایید هیات وزیران برسد حق مسکن کارگران است که به دلیل عدم طرح آن در هیات وزیران قابلیت اجرایی پیدا نکرده است. براساس این گزارش این شورا بن کارگری را ۱۱۰ هزار تومان تعیین کرد که احتمالا برای سال آینده افزایش قابل توجهی داشته باشد.