ایسنا: محمدرضا باهنر، دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین در نشست خبری دیروز خود ضمن ابراز تاسف از فاجعه منا و اینکه این اتفاق کشورهای اسلامی به‌خصوص ایران را عزادار کرد ، درباره اینکه بعضی‌ها انتظارشان این بود که آقای رئیس‌جمهوری از سفر خود بازگردند، گفت: ایشان در هنگام حادثه طی مسیر در هواپیما بودند و تلاش‌هایشان را انجام دادند و در همان جا هم ملاقات‌ها و پیغام‌هایی بود که آل‌سعود را وادار به همکاری بیشتر کند، اما باز هم سفرشان را نیمه تمام گذاشتند و برای تشییع حجاج کشته شده در فاجعه منا برمی‌گردند.


نایب‌رئیس مجلس در ادامه درباره اینکه آیا در فاجعه منا بهتر نبود وزیر امور خارجه زودتر برای بررسی موضوع بازگردد، گفت: من فکر می‌کنم ممکن است آقای ظریف برداشتش این باشد که در اجلاس نیویورک بهتر می‌تواند مساله را مدیریت کند؛ زیرا بیش از 150 وزیر خارجه در یک مرکز حضور دارند. باید این حق را به مسوولان اجرایی بدهیم که خودشان بهتر می‌دانند کجا می‌توانند به وظیفه خود عمل کنند.


تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایی

باهنر همچنین از تشکیل شورای هماهنگی اصولگرایی قبل از پایان مهرماه خبر داد و گفت: این اتفاق زیر نظر جامعه روحانیت مبارز بوده و امید می‌رود که اکثریت اصولگراها در این مجموعه حضور داشته باشند.


فعالیت انتخاباتی مدیران دولت قبل

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره اینکه شنیده می‌شود برخی از مدیران ارشد دولت قبل قصد ورود به انتخابات را دارند، گفت: مدیران دولت‌های نهم و دهم گروه یکپارچه و منسجمی نیستند؛ البته گروه‌های منسجمی دارند، اما یکپارچه نیستند، زیرا وزرایی داریم که در دولت نهم با احمدی‌نژاد به اختلاف برخوردند و کنار زدند و بعضی‌ها هم تا پایان دولت نهم حضور داشتند، اما اکنون هیچ ارتباط سیاسی و گرایشی با احمدی‌نژاد ندارند. بنابراین گروه‌ها و طیف‌های متفاوت و مختلفی هستند و هر کدام می‌توانند در انتخابات کاندیدا شوند. رئیس جبهه خط امام و رهبری همچنین در رابطه با فعالیت و حضور افرادی مانند مداحان در انتخابات گفت: مداحان هم می‌توانند حضور داشته باشند؛ اینکه گفته شود جزو دو سه گروه نهایی هستند که تصمیم کلان را برای اصولگرایان می‌گیرند و اینکه فکر شود جزو نیروهای مدیریت‌کننده جریان اصولگرایی هستند اینگونه نیست.