گروه خبر: سخنگوی قوه‌قضائیه روز گذشته نسبت به برخی اخبار در ارتباط با احتمال آسیب به بابک زنجانی در زندان واکنش نشان داد و آن را حرفی ناصواب و موجب تشویش اذهان عمومی توصیف کرد.


غلامحسین محسنی‌اژه‌ای همچنین گفت: این حرف‌ها تشویش اذهان عمومی است و خود فرد می‌تواند از آنها شکایت کند و دادستان نیز می‌تواند به‌عنوان مدعی وارد شود. اژه‌ای همچنین در بخش دیگری از سخنانش از تمدید قرار بازداشت حمید بقایی، معاون رئیس‌جمهوری دولت سابق خبر داد. محسنی‌اژه‌ای گفت: درباره برخی اموال وی که گفته‌اند در خارج کشور است باید بگوییم صحیح نبوده و در پرونده چنین چیزی مطرح نیست.با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری دادگاه بابک زنجانی بیشترین سوال‌های خبرنگاران از غلامحسین محسنی‌اژه‌ای را همین موضوع تشکیل می‌داد. محسنی‌اژه‌ای همچنین در پاسخ به سوال‌های دیگر در مورد تهدید بابک زنجانی در زندان گفت: شاید افرادی که چنین حرفی می‌زنند، می‌خواهند چنین کاری کنند.اژه‌ای در ادامه در واکنش به برخی اظهارات روزهای اخیر در مورد زنجانی گفت: هیچ کس حق ندارد به یک فرد هر چند متهم، توهین کند، برخی مطالبی که اخیرا از برخی تریبون‌ها که بعضا مسوول نیز هستند، نسبت به این متهم گفته می‌شود، صحیح نیست.به گزارش «ایرنا»، معاون اول قوه‌قضائیه ادامه داد: اگر متهم شاکی شود، این قضیه قابل تعقیب است.سخنگوی قوه‌قضائیه در ادامه گفت: میلیاردر نفتی وکالت‌هایی به شرکت نفت برای برداشت طلب خود داده و قوه‌قضائیه نیز روی آن نظارت می‌کند.محسنی‌اژه‌ای همچنین درمورد تقاضای نمایندگان برای برگزاری علنی جلسه دادگاه میلیاردر نفتی گفت: نمایندگان از همه نسبت به قانون واقف‌تر هستند و خود قانون را وضع کرده‌اند پس باید بدانند که علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه برعهده قاضی است.وی خاطرنشان کرد: حتی اگر جلسه دادگاه علنی باشد، متاسفانه بر اساس مصوبه قانون قبل از صدور قطعی حکم، قابل انتشار در رسانه‌ها نیست.


32 ساختمان بی‌مجوز در منطقه حیران

معاون اول قوه‌قضائیه در مورد گردنه حیران هم گفت: براساس آمارها حدود ۵۰۰ ساختمان در این منطقه ساخته شده که عمدتا مسکونی و ویلا است که از این تعداد تقریبا ۳۱ تا ۳۲ مورد مجوز ندارد و بقیه دارای مجوز است، اما چه کسی مجوز داده است؟


پرونده مرگ یکی از فعالان کارگری

سخنگوی قوه‌قضائیه در مورد مرگ شاهرخ زمانی از فعالان کارگری در زندان هم گفت: اقدامات لازم را برای بررسی علت سکته انجام داده‌ایم.وی در مورد اطاله رسیدگی به پرونده سه هزار میلیاردی گفت: اکنون 45 نفر از متهمان پرونده از بانک صادرات درحال محاکمه هستند.