اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومانی برای برگزاری انتخابات الکترونیک

گروه خبر: سخنگوی وزارت کشور از برنامه دولت برای برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری به صورت الکترونیک در ۹ کلانشهر و شهرستان خبر داد و گفت: برای اجرای این طرح ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. حسینعلی امیری همچنین از تحویل دستگاه فنی برگزاری الکترونیک به شورای نگهبان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری مهر، حسینعلی امیری روز پنج‌شنبه در حاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم آیت‌الله خزعلی در دانشگاه تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طرح برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، گفت: برای تغییر سیستم رای‌گیری از حالت دستی به الکترونیک، باید همه شرایط فراهم باشد و این دغدغه شورای نگهبان، دغدغه بجا و برحقی است.


او افزود: روز چهارشنبه دستگاه فنی برگزاری الکترونیک که شامل سه قطعه است از سوی کارشناسان ما به معاونت انتخابات شورای نگهبان ارائه شد تا مورد بررسی قرار گیرد. یک قطعه از این دستگاه شامل صندوق الکترونیک است و قطعه دیگر آن مربوط به دستگاه نظارت است که در اختیار نماینده شورای نگهبان در حوزه اخذ رای قرار می‌گیرد و بخشی از آن هم مربوط به دستگاه اجرایی است.


امیری درباره بودجه لازم برای اجرای طرح انتخابات الکترونیک اظهار کرد: اگر قرار بود برای کل کشور انتخابات را به صورت الکترونیک برگزار کنیم، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشتیم که با توجه به محدودیت منابع در کشور، امکان این فراهم نیست؛ بنابراین مصوبه دولت در این زمینه، مربوط به کلانشهرها و تعدادی از شهرستان‌ها است که ملاحظه خاصی دارند که برای آنها بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.

او تاکید کرد: این طرح در ۹ کلانشهر و شهرستان اجرا می‌شود و شامل هر دو انتخابات یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری خواهد بود.