نیروهای مسلح به ایجاد نشاط بزرگ اقتصادی کمک کنند عکس: President.ir
گروه خبر: بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسوولان سپاه روز گذشته با سخنان حسن روحانی، رئیس‌جمهوری در تهران برگزار شد. حسن روحانی در این مراسم تاکید کرد: انقلابی بودن به این معنا نیست که ما در سخن و بیان انقلابی حرف بزنیم، اما در مقام عمل نتوانیم چنان‌که شایسته است از منافع ملت و کشور دفاع کنیم. وی همچنین گفت: شکستن و زیر پا گذاشتن تحریم‌های ظالمانه، اقدامی انقلابی است. روحانی در بخش دیگری از سخنانش موفقیت در مذاکرات هسته‌ای را حاصل اقتدار دفاعی و دیپلماتیک دانست.


بیست و یکمین مجمع سراسری فرماندهان و مسوولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح دیروز با حضور سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان و مسوولان نیروها، رده‌های همطراز و سپاه‌های استانی در تهران آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، روحانی در این مراسم گفت: در نظام پرافتخاری مثل جمهوری اسلامی ایران که پایه آن بر مبنای یک نهضت اسلامی و خون شهیدان پایه‌گذاری شده نمی‌توان بین انقلاب اسلامی و ثمره آن که نظام جمهوری اسلامی است فاصله‌ای قائل شد و چنان که امام راحل فرمودند «حفظ نظام از اوجب واجبات است» بالاترین وظیفه ما حفظ نظام جمهوری اسلامی است که از انقلاب اسلامی جدا نیست.


معنی استقلال واقعی

رئیس‌جمهوری خاطرنشان کرد: ما یک انقلاب، یک مسیر و یک نظام داریم و نظام جمهوری اسلامی، محصول همان انقلاب اسلامی است که شعارش استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بوده و هست؛ استقلال به معنای وسیع آن در حوزه سیاسی، ‌اقتصادی، فرهنگی و البته امنیتی و جمهوری اسلامی توأم با همه آزادی‌های مشروع.


روحانی با بیان اینکه امروز به جرأت می‌توانیم ادعا کنیم که در عرصه سیاسی به استقلال صد درصد رسیده‌ایم، افزود: اما در حوزه‌های علمی و اقتصادی اگرچه استقلال کسب کرده‌ایم، ولی برای تحکیم آن باید قدم‌های بیشتری برداریم.


رئیس‌جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: استقلال کامل به این معناست که در صحنه جهانی هم بتوانیم آنچه مصالح و منافع ماست به کرسی بنشانیم.

وی افزود: استقلال واقعی یعنی اینکه ما در منطقه خودمان یک بازیگر موثر بوده و منافع خودمان، دوستانمان و سایر مسلمانان را پیگیری کنیم. اگر در فروش نفت خودمان در بازارهای جهانی با مشکل مواجه باشیم این با استقلال به معنای کامل خود تعارض دارد.


مشکلات تمام نشده است

روحانی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم با قدرت منطق، استدلال و دیپلماسی و با تکیه بر اتحاد و وحدت ملت، تحریم‌های ظالمانه را زیر پا بگذاریم، اظهار کرد: نمی‌گویم تحریم‌های ظالمانه قدرت‌های بزرگ را می‌شود یک شبه لغو کرد اما ما در مقام عمل با همت ملت، دلاوری‌های نیروهای مسلح، هدایت‌های رهبری شجاع و ایستادگی و مقاومت، توانستیم این کار را سامان دهیم. در عرصه دفاع از کشور اینکه فقط به دیپلماسی تکیه بکنیم یا فقط به قدرت نظامی یا قدرت نرم یا سخت کافی نیست و برای موفقیت و پیروزی باید همه در کنار هم باشیم و از همه مولفه‌های قدرت خود بهره‌ بگیریم.


رئیس شورای‌عالی امنیت ملی در بخش دیگری از سخنانش گفت: فکر نکنیم چون در صحنه دیپلماسی در برابر ۶ قدرت بزرگ پیروزی بزرگی به‌دست آورده‌ایم و کسانی را که در شورای امنیت سازمان ملل متحد ۶ قطعنامه علیه ما تصویب کردند وادار کردیم به دست خودشان در همان شورا این قطعنامه‌ها را لغو کنند، پس مشکلات تمام شده است، دشمنان ما به انتظار پایان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی نشسته‌اند که البته حتما و بی‌تردید این آرزو را به گور خواهند برد.


آخرین قدم‌های توافق با دنیا

وی افزود: ما امروز در حال برداشتن آخرین قدم‌های توافق با دنیا هستیم و به حول و قوه الهی تقریبا از تحریم‌ها عبور کرده‌ایم. ما تسلیم را نپذیرفتیم بلکه به توافقی برد - برد رسیدیم که به نفع همه جهانیان است. ما نپذیرفتیم که در ایران غنی‌سازی نباشد بلکه بالاتر از آن حق غنی‌سازی در ایران را رسمیت بخشیدیم و طرف‌های مذاکره خود را مجبور کردیم که با تصویب قطعنامه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد آن را رسمیت بخشند و باز هم بالاتر از اینها توانستیم این حق را استیفا کنیم که ایران علاوه‌بر اینها بتواند در تجارت صنعت غنی‌سازی حضور داشته باشد.


روحانی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: اگر کسی فکر کند که دشمنی دشمن تمام شده و دیگر توطئه‌ای علیه ایران و منطقه در کار نخواهد بود این ساده‌انگاری است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: ما نیروهای مسلحی می‌خواهیم که در چارچوب انقلاب، اسلام و خواست مردم باشد و در یک کلام در چارچوب مردم‌سالاری دینی باشد که همین مردم‌سالاری دینی است که می‌تواند ما را به اوج برساند.


درخواست کمک از نیروهای مسلح

روحانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز و بعد از برجام و رفع تحریم‌ها کشور نیاز به یک حرکت بزرگ دارد، گفت: دشمن ما تنها صهیونیست‌ها، آمریکا و تروریست‌ها نیستند بلکه ما دشمنانی به نام ریزگردها، کم‌آبی، بیکاری، رکود، تورم و سست شدن اخلاق و ایمان در جامعه داریم که برای جامعه بسیار خطرناک هستند و باید بر آنها هم فائق شویم.


رئیس‌جمهوری افزود: اعتیاد و طلاق دشمنان خطرناک استقلال کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند و دولت از همه و به‌ویژه نیروهای مسلح درخواست دارد تا طبق اصل ۱۴۷ قانون اساسی که تصریح دارد نیروهای مسلح باید در شرایط صلح به دولت در سازندگی کشور کمک کنند درخواست کمک داریم تا بر این مشکلات فائق آییم. روحانی همچنین گفت که دولت از نیروهای مسلح درخواست دارد که در اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت کمک کنند. روحانی سپس گفت: سپاه، بسیج، ارتش و نیروهای انتظامی به‌عنوان فرزندان ملت باید به دولت و مردم در تولید و سازندگی و رشد اقتصادی کمک کنند.

نیروهای مسلح به ایجاد نشاط بزرگ اقتصادی کمک کنند