رویترز: وزارت امور خارجه ایالات‌متحده روز سه‌شنبه، ۱۷ شهریورماه، در بیانیه‌ای خبر داد که جان کری و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در تماسی تلفنی بر جلوگیری از آنچه آنها «اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» می‌نامند، تاکید کرده‌اند. در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که جان کری، وزیر خارجه ایالات‌متحده، در تعطیلات آخر هفته گذشته در تماسی تلفنی با نتانیاهو بر تعهد آمریکا به حفظ امنیت اسرائیل تاکید کرده است.


جان کربی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در همین باره توضیح داد که کری و نتانیاهو در این تماس تلفنی بر نیاز به «ادامه ممانعت از اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران در منطقه» تاکید کرده‌اند. بیانیه وزارت خارجه آمریکا در این باره در روزی منتشر شده است که تعداد سناتورهای دموکرات حامی توافق اتمی هسته‌ای ایران با گروه 1+5 به ۴۲ نفر رسید.


این تعداد از حامیان توافق به اندازه‌ای است که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا، دیگر برای تایید نهایی آن نیازی به استفاده از حق وتوی خود ندارد. این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، از همان ابتدا با توافق اتمی شدیدا ابراز مخالفت کرده و بارها آن را «اشتباهی تاریخی» خوانده است. این مخالفت‌ها فاصله‌ای میان آمریکا و رژیم صهیونیستی انداخته که چندین سال بود به این شکل خود را نشان نداده بود. اظهارات کری و نتانیاهو در شرایطی است که ایران همواره بر صلح‌آمیز بودن فعالیت خود تاکید کرده است.