مهر: وزیر اقتصاد از دستیابی به موافقت‌نامه‌های کلیدی با جمهوری چک خبر داد و گفت: تدوین سند نقشه راه همکاری‌ اقتصادی‌های دو کشور آغاز شد. علی طیب‌نیا پس از دیدار با وزیر خارجه جمهوری چک در جمع خبرنگاران گفت: در سفری که اوایل سال جاری به جمهوری چک داشتیم شاهد اراده مسوولان جمهوری چک برای گسترش همکاری‌های دو کشور بودیم.


وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: با وجود اینکه در گذشته همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری چک چشمگیر بوده، اما در سال‌های اخیر به شکل معناداری کاهش یافته و در حال حاضر به سمت صفر میل کرده است. وی ادامه داد: در همان سفر موافقت‌نامه اجتناب از مالیات مضاعف میان دو کشور به امضا رسید و مذاکرات امضای سایر موافقت‌نامه‌های کلیدی هم آغاز شد. همچنین با مسوولان جمهوری چک تدوین سند نقشه راه همکاری‌های اقتصادی‌ دو کشور را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک این سند آماده شود و با علاقه موجود در مسوولان دو کشور همکاری‌های اقتصادی دو کشور افزایش یابد و به جایگاه گذشته خود نزدیک شود. وزیر امور خارجه جمهوری چک نیز با بیان اینکه در ایران فضای خوبی برای توسعه همکاری‌ها میان دو کشور وجود دارد، گفت: به این موضوع خیلی خوش‌بین هستیم و ما می‌توانیم در بخش‌های مختلف صنعتی به ایران پیشنهاد‌های خوب و جالبی بدهیم و امیدواریم این همکاری‌ها افزایش یابد.


پولی بدون مجوز از صندوق توسعه ملی برداشت نشده است

همچنین طیب‌نیا در گفت‌و‌گو با فارس گفت: انتقاد مدیرعامل صندوق توسعه ملی مربوط به دوره گذشته است و بدون مجوز پولی از حساب این صندوق برداشت نشده است. علی طیب‌نیا در پاسخ به این سوال که طی روزهای گذشته مدیرعامل صندوق توسعه ملی انتقاداتی نسبت به هزینه کرد پول‌های این صندوق توسط بانک مرکزی داشت، اعلام کرد: منظور مدیرعامل مربوط به دوره‌های قبل بوده و خود آقای صفدر حسینی گفته است که در دوره جدید از منابع صندوق توسعه ملی برداشت نشده است. وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: هر آنچه از منابع صندوق توسعه ملی برداشت شده با حکم مقام معظم رهبری صورت گرفته است که این موضوع مربوط به اعتبار آب‌های مرزی می‌شود.