گروه خبر: حسن روحانی، رئیس‌جمهوری روز گذشته در اجتماع بزرگ مردم همدان تاکید کرد: هیچ فرد و نهادی در کشور بالاتر از قانون نیست. امروز نیازمند وحدت و اتحاد هستیم و هیچ کس نباید از این توصیه که همه به قانون عمل کنیم، دلخور شود.


رئیس‌جمهوری که دیروز همزمان با هفته دولت، در سفری یک روزه به همدان سفر کرده بود در ادامه سخنانش، با اشاره به اینکه دو سال از آغاز به کار دولت تدبیر و امید می‌گذرد، افزود: امروز با حمایت شما مردم و تلاش دولتمردانی که از سوی شما انتخاب شده‌اند چهره واقعی ایران به دنیا معرفی شده و بعد از 22 ماه تلاش و مذاکره به نقطه‌ای رسیدیم که توانستیم سایه شوم جنگ را از سر مردم برداشته و امنیت واقعی را به این کشور بازگردانیم.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری،‌حسن‌روحانی با تاکید بر اینکه دولت برای رسیدن به توسعه متوازن و همه‌جانبه کشور تمام تلاش خود را به‌کار می‌گیرد، گفت: زنجیره‌های تحریم به‌زودی خواهد گسست و به این ترتیب حرکت کشور به سمت پیشرفت واقعی و پایدار شتابان‌تر خواهد شد. رئیس‌جمهوری گفت: امروز می‌بینید که هیات‌های مختلف سیاسی و اقتصادی از سراسر جهان به ایران سرازیر شده و در ماه‌های آینده بعد از رفع تحریم‌ها شاهد حرکت و تحول جدیدی در کشور در همه عرصه‌ها خواهیم بود.


ادامه طرح سلامت

رئیس‌جمهوری در ادامه با اشاره به اینکه دولت، طرح تحول نظام سلامت را ادامه خواهد داد، گفت: طی این دوره زمانی برای ۱۰ میلیون ایرانی دفترچه خدمات درمانی صادر شده است و هزینه‌های درمانی به شدت کاهش یافته است.


کاهش تورم ۱۲ ماهه

رئیس شورای اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های دولت برای از بین بردن رکود در اقتصاد کشور و کاستن از نرخ تورم اشاره و اظهار کرد: تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد که تورم 12 ماهه از 14 درصد نیز پایین‌تر آمده و به رقم 8/ 13 درصد رسیده است.روحانی با تاکید بر اینکه در تمام بخش‌های اقتصادی و اجتماعی در دو سال گذشته رشد قابل ملاحظه‌ای داشته ایم، خاطرنشان کرد: با وجود توطئه‌ها برای کاهش قیمت نفت و در شرایطی که قیمت نفت که در سال‌های گذشته 140 دلار در هر بشکه بود، امروز به 40 دلار رسیده است، دولت به تعهدات خود به مردم متعهد بوده و راه توسعه کشور را به پیش برده و حقوق مردم را نه تنها در زمینه هسته‌ای، بلکه در همه زمینه‌ها محقق خواهد کرد.


تعهد به قانون

روحانی با بیان اینکه افتخار ماست که به قانون متعهد باشیم و طبق آن خودمان را برای انتخابات پایان سال آماده کنیم که تاکید کرد: افتخار همه ما این است که به قانون متعهد باشیم و همه نهادهای کشور از جمله دولت، شورای نگهبان، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه و نیروهای مسلح باید دست به دست هم داده تا شاهد انتخابات پرشکوه در کشورمان باشیم.روحانی همچنین با اشاره به جاذبه‌های گردشگری استان همدان گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری متعهد شده ۱۱ پروژه گردشگری در سطح استان را با اختصاص ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به بهره‌برداری برساند.


اعلام مهم به دنیا

همچنین به گزارش «ایرنا» رئیس‌جمهوری روز گذشته در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان استان همدان گفت: شرکت در انتخابات 24 خرداد، اعلام خیلی مهمی به دنیا بود؛ ملت خواست بگوید به نظام، رهبری و راهمان وفادار و به آینده امیدواریم.رئیس‌جمهوری تصریح کرد: آغاز کار ما شروع بسیار سختی بود، قدم‌هایی می‌خواستیم برداریم که بعضی از دوستان بسیار خوب من که سال‌ها با آنها در زندگی سیاسی کار کردم و با هم بودیم، به من می‌گفتند هیچ کدام از این اهدافی که ترسیم می‌کنید دست یافتنی نیست.وی افزود: در بخش سیاست خارجی می‌گفتیم ما می‌خواهیم مساله هسته‌ای را به سامان برسانیم؛ نمی‌خواهم اسم ببرم یک آقایی که در این کار سررشته بسیار زیادی دارد و یکی از چهره‌هایی است که در زمینه هسته‌ای خیلی کار کرده، می‌گفت تو اگر می‌خواهی قطعنامه‌ها از بین برود باید آخرین سانتریفیوژ از بین برود؛ آن شعاری که برای انتخابات دادی و گفتی هم سانتریفیوژ بچرخد هم چرخ زندگی این دو امکان ندارد.


اقتصاد غیرقابل تحریم

همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، رئیس‌جمهوری در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان همدان با تاکید بر اینکه باید اقتصاد ایران را در دوران پساتحریم به‌گونه‌ای بسازیم که غیرقابل‌تحریم باشد، گفت: دوران تحریم نشان داد که اقتصاد کشور را باید به‌گونه‌ای بسازیم که قابل تحریم نباشد و این خواست ملت ایران، کارآفرینان و مسوولان کشور است.


ابلاغ قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم

به گزارش خبرگزاری تسنیم، رئیس‌جمهوری در نامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی، قانون الحاق ایران به یک پروتکل حمل و نقل بین‌المللی کالا را ابلاغ کرد. رئیس‌جمهوری همچنین قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را که به تصویب مجلس رسیده است، برای اجرا به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ کرد.