گروه خبر: آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درسفر به مشهد مقدس با آیت‌الله صانعی و آیت‌الله شبیری زنجانی دیدار و گفت‌‌وگو کرد. او ابتدا روز یکشنبه به دیدار آیت‌الله صانعی رفت.


به گزارش «ایرنا» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با بی‌نظیر توصیف کردن حرکت امام راحل در جهان اسلام، انقلاب اسلامی را حجت خدا خواند و افزود: نباید بگذاریم مشعلی را که امام برای جامعه اسلامی ایران روشن کرده، خاموش شود که اگر چنین شود، گناهی نابخشودنی خواهد بود. هاشمی رفسنجانی در این دیدار، با یادآوری خاطرات تلخ و شیرین ایام طلبگی، سال‌های مبارزه و مسوولیت‌های سال‌های اول پس از پیروزی انقلاب و هدایت و راهنمایی‌های امام (ره) گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا راه و اندیشه‌های امام عزیز حفظ و برای نسل‌های بعدی از تحریفات سیاسی در امان باشد.‌ هاشمی رفسنجانی همچنین با تاکید بر لطف خداوند به مردم ایران در مراحل مختلف، به تصمیم خویش برای نام‌نویسی و اتفاقات پس از آن اشاره کرد و افزود: خداوند نخواست راهی را که امام(ره) به‌عنوان یک فقیه دینی در جایی مثل ایران باز کرده، به انحراف کشیده شود و کار من در مقطع انتخاب سال ۹۲ در حد نام‌نویسی بود که دیدید چه تاثیری در کشور داشت و نتیجه‌اش انتخاب حسن روحانی بود که باانگیزه و انرژی بیشتری در حال فعالیت است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه انتخابات سال ۹۲ را لطف خداوند در حق انقلاب اسلامی دانست و با اشاره به افشاگری‌هایی که از جریان انحراف شده، تصریح کرد: حرف‌هایی که این روزها گفته می‌شود، تازه نیست و فقط ابعاد جدیدتری برملا شده است.

آیت‌الله یوسف صانعی نیز برای مصداق جایگاه‌هاشمی رفسنجانی در گفتار و رفتار امام، به مقطع درگذشت پدر آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی اشاره کرد و افزود: وقتی امام آن خبر را شنیدند، هم تا آخر در تشییع جنازه بودند و هم با لحن زیبا و نافذشان بر پیکر پدرتان نماز میت خواندند که فکر می‌کنم پس از آن بر هیچ جنازه دیگری نماز میت نخواندند.


همچنین به گزارش «ایسنا» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی روزگذشته در سفر به مشهد مقدس با آیت‌الله شبیری زنجانی که به زیارت ثامن‌الحجج علی‌بن‌موسی الرضا(ع) مشرف شده‌‌ بود، در منزل وی با ایشان دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد.


آیت‌الله شبیری زنجانی نیز خطاب به آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه «به شما علاقه دارم»، گفت: در روایات داریم که مستحب است اگر شخصی به کسی علاقه دارد، آن را اظهار کند.


باید با دنیا تعامل کنیم

همچنین به گزارش «ایرنا» روز گذشته‌هاشمی رفسنجانی در دیدار با روسای دانشگاه‌های استان خراسان رضوی در مشهد نقش و جایگاه دانشگاه‌ها را در پیشرفت جامعه بسیار مهم خواند و افزود: هر کشوری که بر قله‌های افتخار ایستاده، از دانشگاه استفاده کرده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جوانان دانشجو سرمایه‌های کشور هستند و باید به آنها اعتماد کنیم.


همچنین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام روز گذشته در دیدار جمعی از فعالان اقتصادی استان خراسان رضوی گفت: اگرنقدینگی درخدمت تولید نباشد، به رکود اقتصادی می‌انجامد. به گزارش «ایسنا» وی در پاسخ به سوالی در مورد آثار مثبت و منفی تحریم گفت: در جهانی که دهکده کوچک است، هیچ کشوری نمی‌تواند جزیره‌ای زندگی کند و ایران هم باید با جهان در تعامل باشد.


وی با تشریح اهدافی که در سیاست‌های کلی اصلاح اصل 44 برای رونق اشتغال، تولید و تقویت بخش‌های خصوصی و تعاونی ترسیم شده بود، گفت: جامعه ناگهان با سهام عدالت مواجه شد که با تخریب بخش خصوصی و بدون بحث‌های کارشناسی، مطرح و متاسفانه بلافاصله اجرا شد که سیاستی کاملا متضاد با مصوبات رهبری در مجمع تشخیص بود.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تاسف از حرف‌های نسنجیده‌ای که در آن ایام به خاطر حمایت‌های سیاسی از یک جریان از تریبون‌های رسمی کشور پخش می‌شد، گفت: درباره یارانه‌ای که کارشناسان اقتصادی و اجتماعی برای چگونگی پرداخت آن بحث می‌کردند، ناگهان اعلام شد پول امام زمان است و مردم برای برکت دیگر پول‌های خود آن را هزینه نکنند!


هاشمی رفسنجانی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: امیدواریم یک اقلیت محدود و مخالف توافق هسته‌ای، دست از لجاجت با مردم بردارند و بگذارند دولت به وظایف خویش عمل کند.