ایسنا نوشت: علی مطهری در نامه‌ای خطاب به غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه، به سخنان اخیر وی در مورد مهدی هاشمی واکنش نشان داد. در بخشی از نامه علی مطهری خطاب به اژه‌ای آمده است:


در جمع خبرنگاران فرموده‌اید: «اگر مهدی هاشمی مدعی است که در حق وی ظلم شده است، به کار بردن این حرف نیز جرم و مصداق افتراست.» به‌نظر می‌رسد که این سخن، صواب نیست. چه مانعی دارد که متهم یا مجرمی که بر پرونده خود تسلط کافی دارد یا وکیل او، معتقد باشد که حکم عادلانه‌ای درباره او صادر نشده است، خواه ادعای او درست و مطابق واقع باشد یا نباشد. حداکثر این است که قوه قضائیه پاسخ دهد که خیر، این حکم منطبق بر قانون و عادلانه بوده است، نه اینکه صرف اظهارنظر فردی که صلاحیت اظهارنظر در آن موضوع را داشته است منجر به اعلام جرم از سوی مقام قضایی گردد.


دو نامه خانواده هاشمی به مقام معظم‌رهبری

همچنین به گزارش الف، حجت الاسلام ابراهیمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز از نوشتن و ارسال دو نامه از سوی خانواده هاشمی رفسنجانی در خصوص پرونده مهدی هاشمی، به رهبر معظم انقلاب اسلامی خبر داد. وی گفت: در خصوص پرونده مهدی هاشمی، فضای مسمومی شکل داده بودند که دو نامه از سوی خانواده هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب اسلامی نوشته شد. وی افزود: یک نامه در خصوص قضات این پرونده بود که قضات و بازپرس‌های پرونده گفتند ما براساس واقعیت کار کردیم. یک نامه هم از سوی عفت مرعشی بود که پاسخ لازم به آن نامه نیز داده شد.