فارس: خالد القدومی، نماینده حماس در تهران اعلام کرد: «زمان دقیق سفر خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به ایران مشخص نیست اما تلاش‌ها برای سفر او ادامه دارد.» القدومی در گفت‌وگویی با «الرساله» وجود تنش در روابط ایران و حماس را تکذیب کرد و از وعده‌های تهران برای پیشرفت این روابط خبر داد. او گفت: «روابط با تهران ادامه دارد و همچنان نشست‌هایی با مقامات ایرانی در خود تهران و غیره برگزار می‌شود.» القدومی تاکید کرد: «حماس به روابط متوازن با تمامی طرف‌های منطقه‌ای متعهد است و اقدام به برقراری رابطه با یک طرف به ضرر طرفی دیگر نکرده است.»


القدومی درباره سفر احتمالی مشعل به تهران تاکید کرد: «اقدامات برای انجام این سفر ادامه دارد اما در اصل هنوز زمان سفر مشخص نشده که بخواهد لغو شود یا به تاخیر بیفتد بلکه با توجه به پیچیدگی‌های وضعیت منطقه‌ای زمانی برای این سفر تاکنون تعیین نشده است.»


القدومی افزود: تلاش‌هایی برای تخریب روابط ایران و حماس وجود دارد اما حماس اصرار دارد که قطب‌نما را به سمت آرمان فلسطین بچرخاند. در همین راستا روز یکشنبه، خلیل الحیه از دیگر اعضای حماس بر ادامه روابط حماس و ایران تاکید کرده بود.


همزمان یکی دیگر از رهبران حماس گفت که رابطه این جنبش و ایران قطع نشده است. به گزارش «انتخاب»، صلاح البردویل درباره رابطه حماس با ایران به «النشره» گفت: «برخی‌ها تصور می‌کنند که رابطه حماس با جمهوری اسلامی ایران بدتر شده است و این از سفر خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس به عربستان سعودی برداشت می‌شود، اما همه این گمانه‌زنی‌ها صرفا رسانه‌ای است و صحت ندارد. حماس روابط خود را با ایران قطع نکرده و نخواهد کرد. حماس به دنبال روابط با همه کشورهای حامی مقاومت و ملت فلسطین در عرصه سیاسی و معنوی است. او افزود: «شکی نیست که حوادث، چه حوادث پیش از تحولات سوریه و چه پس از موضع‌گیری حماس درباره یمن بر این روابط تاثیر منفی داشت و به نوعی سردی در روابط ایجاد کرد، اما به حد قطع روابط نرسیده است. هیچ‌یک از دو طرف به قطع کردن روابط با طرف دیگر تصمیم نگرفته است زیرا وجوه مشترکی در روابط حماس، ایران و حزب‌الله وجود دارد که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.»