مهر: وزیر کار با بیان اینکه طرح‌های شکست‌خورده در بازار کار احیا نخواهند شد، گفت: در صورتی که امسال رشد اقتصادی ۵ درصدی داشته باشیم، ۵۰۰ هزار شغل جدید خواهیم داشت.

وزیر کار از تلاش دولت برای تثبیت شرایط روانی سرمایه‌گذاری سخن گفت و افزود: همچنین سعی کردیم به سرمایه‌گذاران امید دهیم و پیگیری‌هایی در کمیته‌های استانی برای جلوگیری از تعطیلی واحدها و ممانعت از ریزش نیروی کار داریم.


ربیعی از سرمایه‌گذاری در مشاغل خُرد و متوسط سخن گفت و بیان کرد: این کار به معنای احیای طرح‌های شکست خورده نیست و مطالعات دقیق روی آنها صورت گرفته است و شرکت‌هایی که نیازمند تسهیلات سرمایه در گردش بودند، سال گذشته تلاش شد در این بخش نیز پیشرفت‌هایی صورت گیرد. وی افزود: فکر می‌کنم با گشایش‌هایی که صورت می‌گیرد و با جهت‌گیری‌هایی که تعیین می‌شود و همچنین کنترل نرخ تورم منجر به این نخواهد شد که رکود در اقتصاد اتفاق بیفتد، شکل جدیدی از به کارگیری پول را نیز در برنامه خودمان خواهیم داشت. در هر صورت دورنمایی برای دستیابی به نرخ رشد ۵ درصدی اقتصاد در سال‌جاری داریم. وزیر کار در پاسخ به سوال دیگری درباره دستور جهانگیری به نوبخت درباره دستیابی به تحلیل‌های واحد درباره آمارهای بازار کار و اینکه هم اکنون نرخ‌ها و آمارهای متفاوتی از بیکاری ارائه می‌شود، بیان کرد: ما تحلیل‌ها را براساس نتایج سرشماری انجام می‌دهیم که از نوعی شاخص‌های آماری مشخص استفاده می‌شود.