گروه خبر: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: هنوز ابلاغیه‌ای درخصوص شکایت رئیس‌جمهوری دولت دهم از سوی دستگاه قضایی به بنده ارائه نشده است.

جهانگیری روز گذشته در جریان بازدید از خبرگزاری «ایسنا» به مناسبت روز خبرنگار،درخصوص شکایت رئیس دولت دهم از وی گفت: این پرونده در حال حاضر در دستگاه قضایی است و می‌توانید از این دستگاه پرس‌وجو کنید.


همچنین به گزارش «ایرنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری بابیان اینکه در شرایط پساتحریم منابع خارجی برای سرمایه‌گذاری در کشور مورد توجه است، گفت: هنر دولت این است که از این منابع به درستی استفاده کند و مانع بروز آسیب‌هایی شود که در گذشته وجود داشت. وی درخصوص برنامه‌های دولت در دوران پساتحریم نیز افزود: برای این دوران، دولت برنامه دقیقی تهیه کرده است. وی ادامه داد: دولت مکلف شده تا این منابع در جهت پیشرفت و اشتغال حرکت کند و امیدواریم سرمایه‌گذاری‌های جدیدی در کشور ایجاد شود تا منجر به توسعه کشور شود که یکی از مولفه‌های آن آزاد شدن منابع بلوکه شده کشور است. معاون اول رئیس‌جمهوری در پاسخ به اینکه دولت چه برنامه‌ای برای مبازره با فساد دارد، گفت: سامانه الکترونیکی تهیه شده تا موضوعات مرتبط با فساد را کنترل کند برای مثال اینکه در گذشته ارز دولتی برای ورود کالایی تخصیص داده می‌شد که معلوم نبود کالا وارد شده یا نه و یا اگر وارد شده همان کالا یا کالای دیگری بوده است در دوره جدید مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.


معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: فساد‌های بزرگ مانند بابک زنجانی که از بزرگ‌ترین و تلخ ترین اتفاقات کشور است که 2500 میلیون دلار از پول‌های بیت المال در اختیار وی قرار داده شده بود که تا این لحظه سرنخی از آنها در دست نیست و امیدواریم با اقداماتی که از سوی دستگاه‌های ذی‌صلاح صورت می‌گیرد، این موضوع مشخص شود.


همچنین جهانگیری با اشاره به دستاوردهای بزرگ به دست آمده از توافق هسته‌ای گفت: چه کسی تصور می‌کرد اختلاف این چنین بین آمریکا و رژیم صهیونیستی به وجود آید.

به گزارش «ایسنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه منابع آزاد شده متعلق به بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی است، اظهار کرد: دولت هیچ‌گاه به منابع بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی چشم ندارد. وی تاکید کرد: دولت حتماً برای منابع آزادشده برنامه‌هایی دارد و مردم در این زمینه نگران نباشند.