گروه خبر: پس از محمد سرافراز، رئیس سازمان صدا و سیما این بار نوبت معاون خبر رسانه ملی بود تا از عملکرد این سازمان طی مذاکرات هسته‌ای دفاع کند. پیمان جبلی روز گذشته در دومین نشست سراسری مدیران رسانه ضمن دفاع از عملکرد رسانه ملی درخصوص مذاکرات هسته‌‌ای، پوشش مذاکرات هسته‌ای را آزمون سختی برای همه در دوران مدیریت جدید سازمان صدا و سیما توصیف کرد.


به گزارش «ایسنا»، جبلی افزود: تا قبل از بیانیه لوزان با پرونده بسته‌ای روبه‌رو بودیم که هیچ داده و اطلاعاتی نداشت و ما تنها تصویری کلی داشتیم و در این مدت فضا و امکان لازم را در اختیار تیم مذاکره‌کننده قرار دادیم تا علاوه‌بر حمایت از مذاکرات به پیشبرد اهداف مذاکرات و نظام کمک کنیم.وی افزود: باتوجه به ابهامات، سوالات و ملاحظات متعددی که پس از بیانیه لوزان مطرح شد نمی‌توانستیم یک‌جانبه از روی توافق متن خوانی کنیم و تنها در خدمت موافقان آن باشیم؛ بنابراین به تدریج فضا را منطقی کردیم که دیدگاه‌های طرف مقابل و منتقدان نیز با رعایت انصاف بیان شود. معاون خبر رسانه ملی گفت: اکنون پس از جمع‌بندی مذاکرات در وین ما با شرایطی روبه‌رو هستیم که با پس از لوزان متفاوت است؛ بنابراین به‌طور طبیعی در صورت گذر این جمع‌بندی از مجاری قانونی وظیفه همه حمایت از آن است.


وی گفت: البته در این بازخوانی در مورد فرازهای حساس تاکید روشنگرانه داریم. او بار دیگر تاکید کرد صدا و سیما خود در پوشش مساله هسته‌ای صرفا واسطه نقل دیدگاه‌های مختلف بوده و همواره بر حمایت از تیم مذاکره‌کننده، حمایت از اصل مذاکرات و دستیابی به توافق خوب تاکید کرده است.