گروه خبر: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری روز گذشته از آماده شدن طرح تحول نظام بانکی خبر داد و در عین حال گفت: اکنون نظام بانکی کشور با ۹۰ هزار میلیارد تومان معوقات بانکی مواجه است که اگر بخشی از این معوقات به نظام بانکی برگردد تحول جدی در تولید و اشتغال ایجاد خواهد شد. معاون اول رئیس‌جمهوری و هیات همراه صبح دیروز با استقبال استاندار گلستان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از طریق فرودگاه بین‌المللی گرگان و برای سفری یک روزه وارد این استان شد.


به گزارش «ایرنا» اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاح متمرکز ۱۵ پروژه صنعتی و کشاورزی گلستان در شهرستان گمیشان این استان اظهار کرد: رئیس‌جمهوری به بنده و تعدادی از مسوولان اقتصادی دولت دستور ویژه داده است تا درخصوص موضوع معوقات بانکی و نیز رفع مسائل این حوزه،طرحی تهیه و راهکارهای مناسب پیش‌بینی شود. به گفته جهانگیری، اکنون طرح کاملی برای تحول در نظام بانکی تهیه شده است که با اجرای آن نظام بانکی متحول خواهد شد. وی همچنین با اشاره به جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای گفت: یکی از انتظارات پس از رفع تحریم‌ها، حضور بانک‌های خارجی در ایران است که بر این اساس بانک‌های خارجی می‌توانند با صد درصد سهام در مناطق آزاد و با سهام کمتر در دیگر مناطق کشور راه‌اندازی شوند. وی در آیین افتتاح ۱۲ واحد صنعتی گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور نبود فرصت‌های شغلی است. در حال حاضر تعداد قابل توجهی نیروی جوان تحصیلکرده جویای کار درکشور داریم که این جوانان باید سرمایه و فرصت بزرگی برای توسعه کشور باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری،وی افزود: متاسفانه به دلیل آنکه در سال‌های گذشته فضا برای سرمایه‌گذاری وتولید در کشور مهیا نبوده، درنتیجه شغلی ایجاد نشده و به تعداد بیکاران کشور افزوده شده است. جهانگیری با اشاره به اهمیت واحدهای صنعتی کوچک در اشتغال‌زایی خاطرنشان کرد: واحدهای کوچک با سرمایه‌ای اندک راه‌اندازی می‌شوند و فرصت‌های شغلی ایجاد می‌کنند. معمولا اکثر کشورها برای ایجاد فرصت‌های شغلی به‌دنبال ایجاد واحدهای کوچک و متوسط هستند. جهانگیری همچنین در بدو ورود به گرگان در فرودگاه این شهر اولویت نخست کشور را توسعه گردشگری بیان کرد و گفت: با توجه به شرایط جدید کشور و جمع بندی مذاکرات هسته‌ای، فرصتی مناسب برای رشد اقتصادی، توسعه و سرمایه‌گذاری فراهم شده است. جهانگیری همچنین روز گذشته در سفر به گرگان از جزیره آشوراده تنها جزیره ایرانی دریای خزر بازدید کرد. همچنین با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری قطار حومه‌ای مسافری گرگان ـ اینچه برون در راستای توسعه حمل‌ونقل سبز راه‌اندازی شد.در ادامه معاون اول رئیس‌جمهوری کارخانه ساخت و بازیافت گلستان کاغذ پرشیا در استان گلستان را مورد بهره‌برداری قرار داد. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی ماده (52) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را که به تصویب هیات وزیران رسیده است، برای اجرا ابلاغ کرد.