سخنگوی قوه‌قضائیه از برگزاری نخستین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در 11 مهرماه خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای دیروز در هشتاد ودومین نشست خبری خود درباره پرونده بابک زنجانی افزود: «وکلای وی و شاکی در حال مطالعه پرونده هستند و قاضی پرونده توصیه کرده وقت بیشتری را برای مطالعه صرف کنند.»


آتش‌سوزی عمدی هتل هرمز

به گزارش «ایرنا» معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه ۸ و ۹ مردادماه دو آتش‌سوزی در بندرعباس اتفاق افتاده، افزود: براساس تحقیقاتی که تاکنون به عمل آمده، آتش‌سوزی مجتمع ستاره جنوب عمدی نبوده اما تحقیقات، آثار و شواهد نشان می‌دهد که آتش‌سوزی هتل هرمز عمدی بوده است. محسنی اژه‌ای تصریح کرد: دو نفر در روز اول در ارتباط با این آتش‌سوزی بازداشت شدند و یک نفر نیز متواری شد که فرد متواری بعدا شناسایی و دستگیر شده است.


ثبت شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیری

سخنگوی قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی‌بر شکایت احمدی‌نژاد از جهانگیر، معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: این شکایت در دادسرا ثبت شده و در مراحل کارهای دادسرایی است. محسنی اژه‌ای ادامه داد: پرونده در مرحله رسیدگی است، اما از بیان جزئیات پرونده معذورم. معاون اول قوه‌قضائیه در پاسخ به سوال دیگری درباره حکم پرونده مهدی هاشمی گفت: حکم پرونده قطعی شده و از مرحله دادگاه بدوی به دادگاه تجدیدنظر رفته و بعد از آن نیز به مرحله اجرای احکام رفته است.


اعلام حکم مرتضوی تا 10 روز دیگر

معاون اول قوه‌قضائیه درباره پرونده سعید مرتضوی نیز گفت: این جلسه آخرین جلسه براساس اعلام مسوولان بوده، اما او می‌خواهد دفاعیه کتبی ارسال کند که ظرف چند روز دفاعیه کتبی را ارائه می‌دهد و تا حدود ۱۰ روز آینده نیز حکم را اعلام خواهند کرد.


تکذیب بازداشت مشایی

در ادامه این نشست خبری، خبرنگاری از بازداشت رحیم مشایی یکی دیگر از معاونان احمدی‌نژاد یا احضار او به دادگاه برای پاره‌ای از توضیحات درخصوص پرونده بقایی پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: احضار او به دادگاه و توضیحات درخصوص پرونده بقایی هر دو کذب محض است و این فرد نه بازداشت و نه به دادگاه احضار شده است. سخنگوی قوه‌قضائیه همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص بازداشت فردی به نام سعیدلو و اینکه آیا قرار است بزودی حمید بقایی آزاد شود، افزود: این شخصی که شما مطرح کردید نیست و کذب محض است و بازداشت نشده و در مورد فردی که قرار است آزاد شود نیز چیزی نشنیدم و پرونده او در اختیار بازپرس است.