گروه خبر: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، دیروز مصاحبه‌ای را از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرد که یک روز پیش از اعلام توافق هسته‌ای انجام شده بود. آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مصاحبه تاکید کرد: اگر دولت قبل نبود، رژیم صهیونیستی در انزوای سیاسی دچار مشکل می‌شد، اما دامن زدن به هولوکاست فرصتی برای مظلوم‌نمایی آنها شد. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص پرونده هسته‌ای با بیان اینکه غربی‌ها احساس کردند که می‌توانند براساس شایعات و به بهانه‌های هسته‌ای و حقوق بشر، ایران را زمینگیر کنند، گفت: آنها فکر می‌کردند کاری را که در تمام سال‌های پس از پیروزی انقلاب نکرده ‌بودند، در شرایط جدید می‌توانند انجام دهند.

هاشمی‌رفسنجانی درباره اینکه چرا در هشت سال گذشته چنین اوضاعی پیش آمد، به جمله یکی از مسوولان اسرائیلی اشاره کرد که سیاست‌های دولت قبل را یکی از نعمت‌های خدادادی برای رژیم جعلی صهیونیست می‌دانست. به گفته رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اگر برخی سیاست‌ها در دولت قبل نبود، رژیم صهیونیستی در همان انزوای سیاسی دچار مشکل می‌شد، اما دامن زدن به هولوکاست فرصتی برای مظلوم‌نمایی آنها بود. از طرف دیگر حامیان اسرائیل نیز دنبال بهانه می‌گشتند و همه‌ اینها دست به دست هم داد تا آن قطعنامه‌ها صادر و تحریم‌های ظالمانه اعمال شود.او در ادامه درباره عملکرد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، از زحمات زیاد آنان یاد کرد و گفت: نگاه اکثریت مردم است که در درجه اول سایه شوم تهدید و تحریم را کنار زدند و شش قدرت جهانی را مجبور به نشستن در جلسات طولانی مذاکره کرده‌اند. در خبری دیگر رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیام به همایش کانون وکلای دادگستری تاکید کرد: امیدوارم حق انسان‌ها مهم شمرده شود. به گزارش «ایرنا» هاشمی رفسنجانی با تاکید بر اهمیت حقوق انسان‌ها گفت: امیدوارم نهادهای مربوطه داخلی در تعامل با سازمان‌های جهانی به پالایش قوانین قضایی بپردازند.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین دیروز در دیدار با جمعی از اعضای انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان فیلیپین گفت: ایران در این توافق نه بر سر طرف‌های مذاکره کلاه گذاشت و نه گذاشت کسی کلاه بر سرش بگذارد، بلکه فرزندان کشور با مقاومت انقلابی و هنر دیپلماسی، حق ضایع شده مردم ایران در هیاهوی شعارهای سیاسی و غبارهای اتهامات واهی را تا این مرحله گرفته‌اند که امیدواریم ادامه راه را نیز با موفقیت طی کنند.


به گزارش «ایسنا» هاشمی رفسنجانی با تاکید بر آگاهی و راهنمایی رهبری معظم انقلاب در تمام مراحل مذاکره گفت: این عین تغافل سیاسی و مصداق کامل تندروی است که عده‌ای با هر عنوان و مقامی سعی می‌کنند با شنا در مسیر مخالف سیاست‌های نظام و خواست اکثریت مطلق مردم به شهرت برسند.رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح شرایط کشور در سال‌های قبل و مشکلاتی که برای مردم، مخصوصا اقشار نیازمند ایجاد شده بود، گفت: جای شگفتی است که بعضی‌ها وقتی می‌بینند که کشور و مردم به‌سوی گرفتن حق خود پیش می‌روند، حساسیت نشان می‌دهند.او با اشاره ضمنی به سکوت همین جماعت در شرایط سختی که دولت قبل برای کشور ایجاد کرده بود، گفت: با تفکرات افراطی و شعارهایی که هیچ جایگاهی در آرمان‌های انقلاب و امام نداشت، منافع کشور را به باد می‌دادند و خوشحال بودند که مردم فقیرتر می‌شوند تا بتوان به آنها کمک کرد.