ایرنا:سخنگوی دولت گفت: بعد از توافق هسته‌ای انجام شده، منابعی در اختیار نظام قرار می‌گیرد که همچنان با آزادشدن این منابع، صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری را ادامه خواهیم داد. محمدباقر نوبخت روز گذشته در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: با توجه به رفع تحریم‌ها منابع قابل توجهی در اختیار اقتصاد ایران قرار می‌گیرد که بخشی از این منابع مربوط به بانک مرکزی، بخشی ناشی از فروش نفت و بخشی نیز مربوط به فرصت‌های سرمایه‌گذاری است.


وی ادامه داد: تحریم، فضای کسب‌و‌کار را ناامن کرده بود که با رفع تحریم‌ها این فرصت ایجاد می‌شود که سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در کشور سرمایه‌گذاری داشته باشند. همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی دولت گفت: نوسانات اخیر نرخ ارز در کوتاه‌مدت ناشی از انتظاراتی است که موجب افزایش عرضه و تقاضا شده است.


سیاست دولت ثبات بازار ارز است

نوبخت با تاکید بر اینکه شاید کسانی که بعد از اعلام توافق هسته‌ای متقاضی بازار ارز شده‌اند تحلیل و پیش‌بینی که از آینده داشته‌اند این بوده که ممکن است در آینده قیمت ارز کاهش یابد، ادامه داد: این در حالی است که سیاست دولت اکنون همچون گذشته ثبات قیمت ارز است و در این جهت کار خواهد کرد.