گروه خبر: روزنامه لوموند فرانسه خبر داد که احتمال زیادی وجود دارد که لوران فابیوس، وزیر امور خارجه این کشور طی ماه‌های آینده به تهران سفر کند. به گزارش خبرگزاری فارس، در صورت انجام این سفر،لوران فابیوس اولین وزیر خارجه فرانسه طی ۱۲ سال گذشته است که به تهران سفر می‌کند.


سفر قائم مقام صدر اعظم آلمان

در همین راستا به گزارش «ایرنا» روز گذشته یک مقام نزدیک به دولت آلمان گفت: زیگمار گابریل قائم مقام صدراعظم و وزیر اقتصاد آلمان یکشنبه آینده وارد تهران خواهد شد. وی افزود: گابریل یکشنبه آینده (28 تیر/ 19 ژوئن) همراه هیاتی از تجار بلندپایه آلمانی به ایران سفر خواهد کرد. تجار آلمانی بارها نگرانی خود را از دور ماندن از بازار پرسود ایران ابراز کرده‌اند، در حالی که شرکت‌های رقیب برای امضای توافق‌نامه‌های تجاری با ایران به شدت تلاش می‌کنند.از سوی دیگر به یک روزنامه فرانسوی خبر داده که احتمال دارد وزیر خارجه این کشور به زودی به ایران سفر کند.


سفر رئیس‌جمهوری اتریش به تهران

در خبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم روز گذشته وزیر امور خارجه اتریش ضمن استقبال از انتهای مذاکرات گفت که ماه سپتامبر به همراه رئیس‌جمهور کشورش به تهران سفر می‌کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم، «سباستین کورتز» وزیر خارجه اتریش پس از توافق هسته‌ای گفت: خوشحالیم که این توافق حاصل شد، این توافق را به مردم ایران تبریک می‌گویم. سپتامبر به همراه رئیس‌جمهور اتریش به ایران سفر خواهم کرد.