سودجویی از کارت کمیته‌امداد برای واردات پورشه

گروه خبر: مراسم افطاری جمعه شب وزیر کشور با فرزندان خانواده‌های مستمند فرصتی شد تا عبدالرضا رحمانی فضلی بار دیگر درباره موضوعی توضیح دهد که خود پیش از این، در یکی از جلسات علنی اردیبهشت‌ماه مجلس مطرح کرده بود. وزیر کشور در حاشیه افطاری جمعه شب خود با خانواده‌های نیازمند به شبهاتی اشاره کرد که درباره موضوع واردات خودروهای لوکس با نام کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد شده بود.


براساس آنچه باشگاه خبرنگاران از اظهارات دو شب گذشته رحمانی فضلی گزارش داده است وزیر کشور با اشاره به شبهات به وجود آمده در خصوص واردات خودرو پورشه توسط کمیته امداد گفت: ما هیچ‌وقت نگفتیم که این پورشه‌ها از طریق کمیته امداد وارد شده است چنانچه هم صحبت‌های من در مجلس و هم بیانیه‌ای که بعد از آن به‌خاطر فهم غلطی که در جامعه به‌وجود آمد، اعلام شد بیانگر این امر است. رحمانی فضلی در ادامه توضیح داد: «برخی افراد از کارت‌های مددجویانی که در مناطق مرزی یا جزایر بودند سوء استفاده کرده و از این طریق این اقدامات را انجام داده‌اند؛ بنابراین ساحت کمیته امداد از این مسائل پاک است که ما بگوییم وارد مباحث تجاری غیر قانونی شده باشد.» به گفته او، پیشگیری از این مسائل به‌صورت جدی پیگیری می‌شود و قطعا این اتفاقات نمی‌افتد و اصلا این نوع واردات از طریق آن مجاری تعطیل شده است.


وزیر کشور با تاکید بر اینکه از همان ابتدا این موضوع در رسانه‌ها بد مطرح شد و فهم غلطی از آن به‌وجود آمد، گفت: «مجبور شدیم اطلاعیه‌ای در این خصوص بزنیم و الان نیز تاکید می‌کنیم اصلا چنین چیزی که کمیته امداد را وارد یک معاملات ماشین یا هر چیز دیگری شده باشد وجود ندارد، بلکه افراد سود‌جویی بودند که از امکانات مددجویان در مناطق مرزی استفاده کرده‌اند.» عبدالرضا رحمانی وزیر کشور، ششم اردیبهشت‌ماه امسال، هنگامی که برای توضیح درباره آنچه از ورود پول‌های کثیف به عرصه سیاست و انتخابات گفته بود، به صحن علنی مجلس فرا خوانده شد، از سوء‌استفاده‌های مالی با نام کمیته امداد پرده برداشت. براساس آنچه خبرگزاری مهر از این جلسه گزارش داده بود، رحمانی فضلی در ارائه گزارش خود از ورود پول‌های کثیف به انتخابات، بر لزوم مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد و با بیان مثال‌هایی برای پول‌های کثیف، گفته بود: «در کمیته امداد بیش از ۱۰۰ نفر ۲۷ هزار خودرو لوکس وارد کشور کردند که متاسفانه در اینجا از حقوق مستضعفین سوءاستفاده شده است.»


در مذاکرات هسته‌ای ایستادگی می‌کنیم

همچنین به گزارش «ایرنا» وزیر کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران برای اتمام حجت با افکار عمومی دنیا، مجامع بین‌المللی و احقاق حقوق ملت ایران وارد مذاکرات با 1+5 شده است؛ بنابراین برای احقاق حقمان ایستادگی می‌کنیم. عبدالرضا رحمانی فضلی افزود: اگر دنیا با ایران بزرگ به‌گونه‌ای عمل کند که حقوق کشورمان احقاق شود، جمهوری اسلامی ایران نیز به‌طور قطع می‌تواند در مسیر قانونی تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به فعالیت خود ادامه دهد و در حوزه‌های وسیع تری کارهای خود را دنبال کند.


وی ادامه داد: در غیراین صورت همان روش گذشته را ادامه می‌دهیم و هیچ گاه چشم‌داشتی به کمک دیگران نداشته و نداریم و حق خود می‌دانیم در عرصه بین‌المللی به‌صورت آزادانه در حوزه‌های مختلف همچون همه کشورها به‌صورت رسمی و قانونی از مواهب بین‌المللی استفاده کنیم.