حمایت همه‌جانبه از تیم مذاکره عکس: ایرنا
گروه خبر: سی و هفتمین راهپیمایی روز قدس، دیروز پیش از برگزاری آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با شعار «روز جهانی قدس، تجلی آرمان فلسطین، فریاد وحدت امت اسلام علیه جاهلیت مدرن و کودک کشی از غزه تا یمن» در تهران و 770 شهر دیگر کشور برگزار شد.

ایرانی‌ها در شرایطی راهپیمایی روز قدس در حمایت از مردم فلسطین را برپا کردند که به‌زعم بسیاری از مسوولان لشکری و کشوری، حضور پررنگ مردم در این راهپیمایی، نشانه حمایت آنها از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است. شاید این موضوع را بتوان یکی از ویژگی‌های اصلی راهپیمایی روز قدس برشمرد؛ در شرایطی که تیم مذاکره‌کننده ایرانی در حال آخرین رایزنی‌ها برای دستیابی به توافق جامع هسته‌ای در شهر وین اتریش به سر می‌برند، بسیاری از مسوولان شرکت‌کننده در راهپیمایی روز قدس، با اعلام حمایت خود از مذاکره‌کنندگان ایرانی، حضور مردم در راهپیمایی را نیز نشانه حمایت آنان از مذاکره‌کنندگان خواندند.


در همین حال راهپیمایان روز جهانی قدس در تهران با امضای طوماری در خلال این مراسم حمایت خود از مذاکرات و اعضای تیم هسته‌ای ایران را اعلام کردند. به گزارش «ایرنا» در قسمتی از میدان ولیعصر (عج) تهران جایگاهی با عنوان دست نوشته‌های مردم در زمینه یک توافق خوب قرار داشت که مردم با نوشتن مطالبی حمایت خود را از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای اعلام کردند.


از سوی دیگر شماری از راهپیمایان در تهران با امضا و درج شعارها و نظرات خود روی طوماری که در میدان فلسطین تهران قرار داشت با مردم مظلوم فلسطین، ابراز همدردی کردند.حضور اقلیت‌های دینی و مذهبی، دانشجویان و هنرمندان، ورزشکاران و خانواده‌های شهدا، از جمله ویژگی‌های راهپیمایی روز قدس امسال بود.


علاوه بر اقشار مختلف مردم، شخصیت‌های سیاسی نیز در سراسر کشور به جمع راهپیمایان پیوستند که از آن میان می‌توان به حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، سرلشکر فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد. در پایان مراسم راهپیمایی روزقدس و در محل‌های برگزاری نماز جمعه در تهران و سراسر کشور قطعنامه این راهپیمایی قرائت شد. در این قطعنامه محو غده سرطانی اسرائیل به‌عنوان اولویت اول جهان اسلام اعلام و بر ضرورت پایبندی تیم مذاکره‌کننده به خطوط قرمز تاکید شده است.

حمایت همه‌جانبه از تیم مذاکره

حمایت همه‌جانبه از تیم مذاکره