گروه خبر: جریان‌های سیاسی برای حضور در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی، آماده شده‌اند؛ این را می‌توان از تلاش هر یک از جریان‌های اصولگرا و اصلاح‌طلب در بهره‌گیری از ابزارهای مختلفی برای ایجاد وحدت میان همفکران خود دریافت. از سویی گروه‌ها و احزاب مختلف اصولگرا با برگزاری جلسات مختلف در تلاش برای دستیابی به فهرست واحد هستند و در سوی دیگر اصلاح‌طلبان نیز در این باره تلاش می‌کنند. در آخرین خبر اصولگرایان از برگزاری نشست سه‌جانبه حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران و جبهه پایداری در هفته گذشته برای رسیدن به وحدت حداکثری، خبر دادند. مرتضی آقاتهرانی، دبیرکل جبهه پایداری به خبرگزاری فارس گفت که این نشست به میزبانی جبهه پایداری برگزار شده است. او توضیح داده است که در این نشست حاضران براساس چارچوب‌های توافق شده، برآن شدند تا ساز و کار حقوقی و سیاسی ائتلاف حداکثری هرچه سریع‌تر شکل گیرد.

این گروه‌های اصولگرا در شرایطی نشست سه‌جانبه خود را برگزار کرده‌اند که پیش از این، با آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز و آیت‌الله مصباح‌یزدی رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) دیدار کرده‌‌ بودند. از سوی دیگر نبی حبیبی، دبیرکل حزب موتلفه اسلامی از نشست دبیران کل پایداری، موتلفه و ایثارگران با دبیران جبهه پیروان و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در راستای وحدت اصولگرایان در آینده‌ای نزدیک خبر داد. اگرچه اصولگرایان از تلاش‌های همه‌جانبه برای رسیدن به وحدت سخن می‌گویند، اما جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعلام کرده کاندیدایی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی ندارد. به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سیدمحمد غروی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: جامعه مدرسین برای اینکه در انتخابات مجلس کاندیدایی داشته باشد برنامه‌ای ندارد. به گفته غروی، جامعه ملاک‌ها را بیان کرده و مردم را به انتخابات دعوت می‌کند، اما درباره افراد و اشخاص ورود نمی‌کند. در سوی دیگر ماجرای فعالیت‌های انتخاباتی، اصلاح‌طلبان نیز از تلاش برای رسیدن به وحدت بر سر ارائه فهرست واحد سخن می‌گویند؛ محمدرضا تابش نماینده اصلاح‌طلب مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: « فعالیت انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای شناسایی نامزدهای انتخابات مجلس آغاز شده است.» تابش که از استقبال اصلاح‌طلبان از وفاق و فهرست واحد سخن گفت، توضیح داد: «اعضا، جناح‌ها و انجمن‌های اصلاح‌طلبان مختارند که خودشان فعالیت‌های انتخاباتی را در سطوح مختلف آغاز کرده و در شناسایی و معرفی کاندیداهایشان اختیار دارند.»


تابش با اشاره به اینکه در صورت پیش آمدن اختلاف نظر میان گروه‌های اصلاح‌طلب شورای راهبردی اصلاح‌طلبان دخالت کرده و نقش بالادستی مشورتی خود را در تبیین راهبردها و استراتژی‌های اصلاح‌طلبان ایفا خواهد کرد، گفت: ان‌شاءالله بنا داریم نقش برجسته‌تری برای بانوان در انتخابات آینده مجلس در نظر بگیریم.


در همین حال محمدرضا عارف، رئیس بنیاد امید ایرانیان نیز درباره انجام رایزنی‌ها با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای چگونگی ورود به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرده است که در حال حاضر اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات وارد مصادیق نمی‌شوند.