ایرنا: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار جمعی از علما، فضلا و دانشگاهیان به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: با توجه به حمایت رهبری، امت عاقل و ملت هوشیار و بالغ، جهادگران میدان نبرد دیپلماتیک را تضعیف نکرده و آنها را تنها نمی‌گذارند.

به گزارش «ایرنا» از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در این دیدار با بیان اینکه ایران با تلاش دانشمندان و جوانان خود به پیچیده‌ترین دانش جهان یعنی دانش‌هسته‌ای دست پیدا کرده است، گفت: هرگز به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم؛ چراکه رهبر معظم انقلاب فتوا دادند و تولید بمب و سلاح هسته‌ای را حرام اعلام کردند.


وی ادامه داد: هدف ما از دستیابی به این دانش، صرفا استفاده مسالمت‌آمیز در فعالیت‌های صلح آمیز، بهداشت و کشاورزی است.


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دنیا این واقعیت را درک کرده است که برای حل مسائل خود راهی جز مذاکره و گفت‌وگوی احترام‌آمیز با جمهوری اسلامی ایران ندارد. هاشمی رفسنجانی، همچنین تاکید کرد: امام حسن و امام حسین (علیه السلام) به مقتضای زمان، هر دو به تکلیف عمل کردند و فرقی بین آنها نیست.


وی در ادامه حفظ وحدت و همبستگی را ضروری‌ترین اقدام در شرایط فعلی کشور دانست و افزود: تفرقه داخلی سم مهلکی است که در امت اسلامی روزنه‌ای ایجاد می‌کند که سبب ورود بسیاری از شرارت‌ها می‌شود.


هاشمی رفسنجانی گفت: در حال حاضر مشکلاتی از قبیل بیکاری، تورم، مسائل فرهنگی، افزایش طلاق‌ها و فساد در کشور وجود دارد که مردم به دلیل وفاداری به انقلاب و نظام اسلامی، آنها را تحمل می‌کنند، گرچه ممکن است گلایه‌های به حقی هم داشته باشند.