گروه خبر: رئیس‌جمهوری در پیامی به همایش روز جهانی مبارزه با مواد مخدر و با گرامیداشت یاد و خاطره بیش از ۳۷۰۰ شهید و 12 هزار جانباز دلاور کشورمان در این پیکار خطیر، با ارائه راهکارهایی خواهان برداشتن گام‌های اساسی‌تری برای داشتن جهانی عاری از مواد مخدر شد.

در بخشی از متن پیام حسن روحانی که توسط وزیر کشور در این همایش قرائت شد، آمده است: روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، فرصتی مغتنم برای گسترش آگاهی و جلب حمایت عمومی علیه آسیب‌های ویرانگر مواد مخدر و همچنین ارائه راهکارهای کارساز در پیکار بی‌امان و همه‌جانبه با این معضل بزرگ اجتماعی است. متاسفانه جوانان که نیروی مولد و پشتوانه توسعه آینده به شمار می‌آیند، جزو اولین قربانیان این سوداگری مرگبار هستند. کشور ما به واسطه همجواری با کشوری که اصلی‌ترین منشأ کشت و تولید و به تبع آن فعالیت مجرمان جرایم سازمان یافته و فرامرزی است، در معرض بیشترین خسارات انسانی و عواقب مخرب ناشی از قاچاق و اعتیاد قرار دارد. هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران به موازات اقدامات و تدابیر مقابله‌ای، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی بومی و جلب مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم نهاد، برنامه‌های فراگیر پیشگیری، درمان و کاهش این آسیب‌ را در دست اجرا دارد.



قانون وظایف و اختیارات وزیر دادگستری ابلاغ شد

همچنین قانون جدید وظایف و اختیارات وزیر دادگستری از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، رئیس‌جمهوری «قانون نحوه اجرای قسمتی از اصل یکصد و شصتم قانون اساسی» را برای اجرا به وزارت دادگستری ابلاغ کرد. این قانون، وظایف و اختیارات وزیر دادگستری را تبیین می‌کند.