گروه جهان: در حالی که خبرگزاری‌های دنیا روز جمعه، دو حادثه تروریستی در فرانسه و کویت را پوشش خبری می‌دادند، همزمان از تونس خبر رسید که در پی یک حمله تروریستی به یک هتل ۵ ستاره در تونس ۲۷ نفر کشته شده‌اند.

به نوشته روزنامه گاردین، روز جمعه فردی که گفته می‌شود از شبه‌نظامیان افراطی بوده، با حمله به هتل ۵ ستاره «مرحبا» موجب کشته شدن ۲۷ نفر شده است. یک مقام امنیتی تونس به رویترز گفت: یک مهاجم با اسلحه کلاشنیکف به این هتل حمله کرد و موجب کشته شدن ۲۷ نفر شد اما در نهایت با گلوله پلیس از پای در آمده است.


«گری پاین»، یکی از توریست‌های حاضر در محل به اسکای نیوز گفت: «به‌طور متواتر صدای گلوله می‌شنیدم. پس از آن هم صدای یک انفجار شنیده شد.» او اضافه می‌کند در لحظه حمله در ساحل بوده اما فرزندش دیده است که یک نفر در ساحل مورد اصابت گلوله قرار گرفته و کشته شده است.


شهر «سوسه»، در ۱۵۰ کیلومتری شهر تونس قرار دارد که مورد توجه توریست‌های غربی است. گاردین گزارش می‌دهد در میان کشته‌شدگان یک زن ایرلندی به همراه دو کودک خردسالش نیز دیده می‌شود. وزیر کشور تونس نیز در این‌باره تایید کرد که بیشتر کشته‌شدگان توریست بوده‌اند و چند نفر از خدمه این هتل که بومی بوده‌اند در میان کشته‌شدگان دیده شده‌اند.


حمله انتحاری در مسجد شیعیان کویت

مقامات کویتی می‌گویند که حمله انتحاری روز جمعه، پنجم تیرماه، به مسجد شیعیان در شهر کویت، پایتخت این کشور، دست‌کم 10کشته بر جا گذاشته است.داعش مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است.


به گزارش رویترز،تعداد زیادی در این حمله مجروح شدند که هشت نفر آنها در وضعیت وخیمی هستند. یکی از شاهدان گفت در زمان حمله حدود دو هزار نفر برای برگزاری نماز در مسجد «امام صادق» حضور داشتند.


عکس‌هایی از مسجد «امام صادق» پس از انفجار در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.یکی از کاربران در توییتر می‌گوید صباح احمد جابر صباح، امیر کویت از محل انفجار بازدید کرده است.