گروه خبر: در شرایطی که این روزها نمایندگان مجلس طرح‌های مختلفی را برای استیضاح وزرا آماده کرده‌اند، برخی از نمایندگان مجلس بر این نظرند که استیضاح پی‌در‌پی وزرا در شرایط کنونی به مصلحت نیست. چند روز پیش نیز محمد باقر نوبخت، سخنگوی دولت، از طرح‌های متعدد نمایندگان مجلس برای استیضاح وزرا در روزهای پایانی مجلس نهم انتقاد کرده بود.

در این راستا تاکنون دو طرح استیضاح علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش و عباس آخوندی، وزیر راه و شهر‌سازی جدی‌تر از دیگر وزرا از سوی نمایندگان دنبال می‌شود. از همین رو هر چند دولت و برخی از نمایندگان مجلس در این مدت تلاش کردند تا استیضاح فانی را با گفت‌وگو حل کنند، اما درنهایت فانی باید روز چهارشنبه در جلسه استیضاحش در مجلس حضور پیدا کند. در همین حال به گزارش «ایلنا»، روز گذشته احمد توکلی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی استیضاح پی‌در‌پی وزرا را به مصلحت ندانست. احمد توکلی با بیان اینکه نمایندگان می‌توانند از حق قانونی خود استفاده کنند، اما فکر می‌کنم استیضاح در شرایط فعلی به صلاح کشور نیست افزود: «در مورد استیضاح آقای آخوندی، وزیر راه و شهرسازی احتمال می‌دهم این استیضاح رای نیاورد و ایشان ابقا شود. نظر من نسبت به استیضاح ایشان هم به همان دلایل مثبت نیست. نمایندگان نیز روی این مساله اتفاق نظر ندارند.» از سوی دیگر به گزارش «ایرنا»، حسین مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش و نماینده مردم تهران استیضاح علی‌اصغر فانی در این مقطع زمانی را از اشتباهات استراتژیک مجلس دانست و گفت: «به دلیل شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور پاسخ به انتظارات خارج از توان دولت است.» معاون نظارت مجلس نهم با تاکید بر اینکه فانی فرزند آموزش و پرورش و دارای کوله باری ارزشمند از تجربیات و تخصص است، اضافه کرد: «فانی فردی است که به دلیل مسوولیت‌های مختلف در آموزش و پرورش تجربه گرانسنگ کسب کرده است.»


استیضاح فانی سیاسی نیست

در همین حال علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با آریا، سیاسی بودن استیضاح وزیر آموزش و پرورش را رد کرد و گفت: «برخلاف استیضاح آقای فرجی دانا که سیاسی بود به هیچ وجه استیضاح آقای فانی سیاسی نیست.»