گروه خبر: معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه هر حزب و گروهی برای فعالیت سیاسی باید از کمیسیون ماده 10 احزاب مجوز قانونی دریافت کند، تاکید کرد که فعالیت حزبی با نام «یکتا» غیرقانونی است. حسین مقیمی در حالی روز گذشته فعالیت یکتا را غیرقانونی اعلام کرد که جمعی از وزیران دولت نهم و دهم با نام تشکل سیاسی «یکتا» عصر دوشنبه در همایشی اعلام موجودیت کردند.

همچنین در این مراسم آیت‌الله موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز سخنرانی کرد. در همین ارتباط معاون سیاسی وزیر کشور گفت: تشکل سیاسی به نام «یکتا» از کمیسیون ماده احزاب هیچ‌گونه مجوزی درخواست نکرده است؛ بنابراین هرگونه فعالیت آنها خلاف قانون است و باید پاسخگو باشند. به گزارش «ایرنا» وی در پاسخ به این پرسش که این گروه سیاسی اعلام کرده در قالب جبهه فعالیت می‌کند و نیازی به مجوز ندارد نیز گفت: هر گونه فعالیت سیاسی افراد در قالب حزب، گروه و تشکل و با هر عنوان و نامی باید با دریافت مجوز باشد؛ از این رو تحرکاتی که این روزها با عنوان یکتا انجام شده خلاف قانون است و آنها باید پاسخگو باشند.


لیست انتخاباتی نمی‌دهیم

در همین حال روز گذشته مسعود زریبافان، عضو هیات موسس جبهه یکتا در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، با بیان اینکه این جبهه از ۲ سال قبل کار خود را آغاز کرده است، ‌گفت: ما قصد دادن لیست در انتخابات را نداریم و اگر کسی بخواهد از این جبهه کاندیدا شود، می‌تواند برای خود تصمیم بگیرد.