گروه خبر: نمایندگان با تصویب ماده‌ای از طرح استانی شدن انتخابات مجلس مقرر کردند تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود استان باشد. به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی طرح استانی- شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفت. نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این طرح مقرر کردند در انتخابات مجلس شورای اسلامی محدوده جغرافیایی هر استان به عنوان حوزه استانی انتخابات محسوب شود. همچنین براساس تبصره این ماده مقرر شد تعداد نمایندگان هر حوزه استانی معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود استان باشد که مستند قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحیه‌های بعدی آن تعیین شده است. کلیات این طرح اردیبهشت سال جاری به تصویب رسید و برای رفع ابهام به کمیسیون ارجاع شد.


اعلام وصول 6 سوال از سه وزیر

از سوی دیگر سوال ملی ۷ نماینده از وزیران نفت، جهاد کشاورزی و علوم تحقیقات فناوری اعلام وصول شد. به گزارش «ایسنا»، بر این اساس سوال سه نفر از نمایندگان از وزیر علوم در خصوص برخی عزل و نصب‌های خلاف قانون در دانشگاه‌های کشور و نحوه احقاق حق افرادی که در قضیه بورسیه‌ها مورد اجحاف قرار گرفته‌اند خواهد بود. بر اساس این گزارش همچنین یکی دیگر از سوال‌ها از وزیر علوم درباره ساماندهی آژانس‌های اعزام دانشجو به خارج از کشور و نیز عملکرد وزارت علوم در پیشگیری از آسیب‌های پایان‌نامه‌های سفارشی است.


نمایندگان از پاسخ‌های فانی قانع نشدند

در خبری دیگر، کمال‌الدین پیرموذن، عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان گفت: در جلسه صبح دیروز این شورا مقرر شد هیات‌رئیسه مجلس با جلب نظر نمایندگان، از استیضاح فانی جلوگیری کرده و ترتیبی اتخاذ کنند که طرح‌های اولویت‌دار در مجلس بررسی شود. با این حال روز گذشته سید مهدی موسوی‌نژاد، نماینده دشتستان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به جلسه روز گذشته نمایندگان استیضاح‌کننده با وزیر آموزش و پرورش گفت: دراین نشست نمایندگان از پاسخ وزیر قانع نشده و خواستار پیگیری استیضاح شدند.


طرح استیضاح وزیر ورزش

همچنین به گزارش «آنا»، تعدادی از نمایندگان مجلس دیروز پای طرحی را امضا کردند که بر اساس آن محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در معرض استیضاح قرار خواهد گرفت. سیدهادی حسینی، سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی این خبر را تایید کرده‌ است.